vierde reisverslag - Reisverslag uit Embilipitiya, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu vierde reisverslag - Reisverslag uit Embilipitiya, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

vierde reisverslag

Door: ruud kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

21 Maart 2012 | Sri Lanka, Embilipitiya

17 maart

zijn we naar nuwara eliya gegaan, een thee fabriek bezocht en zijn neer gestreken in het hotel silver falls, we hadden een mooi uitzicht vanaf ons balkon op de thee plantages. Ons eerste biertje was lauw, de bediening was 3 x niks.

18 maart een excusie naar horton plains, zeer vroeg eruit,om 5 uur ivm uitzicht op worlds end, einde van de wereld, onderweg zonsopkomst gezien, vogels. De\ wandeling was bijzonder mooi, erg warm. Een mooie waterval gezien. s,avonds in het dorp gegeten, ivm de slechte service en mogelijk voedselvergifting, aantal hadden buikloop.

19 maart

met een lokale trein, bergspoor, van
Nanu oya naar Bandarawela, treintje was heel gezellig, samen met de plaatselijke bevolking, veel bekijks en de stationnetjes waar zeer schattig, nog erg brits.
Hierna zijn we via Ella naar de camping gegaan. topje van een berg mooie uitzicht. Hier was de keuken super, ze deden er alles aan om het naar onze zin te maken.

20 maart

Hebben we met z,n alle een mooie wandeling gemaakt en een schooltje bezocht. De kinderen zo leuk, op de foto en dan laten zien, je werd omver geduwd zo mooie vonden ze het. Ieder kind wilde je naam op zijn papiertje hebben. Ongeveer 200 kinderen moesten het met 1 wc doen. We hadden onderling geld ingezameld voor deze school. Kunnen ze een tweede wc bouwen en de muren schilderen.
S,avonds BBQ, werden kippenpoten geroosterd, was heerlijk.

21 maart.

Vandaag ging de reis naar Embilipitiya, mooie rit. Onderweg een waterval van 150 mtr gezien. Een pottenbakker aan het werk gezien en verder door vele bananenplantages gereden. Vandaag hadden we ook een klein feestje, Harm en Elleke waren 3 jaar getrouw. Ergens in het dorp heb ik een taart gekocht voor ze en die gaan we vanavond met z,n alle lekker opeten
Morgen gaan we op jeep safari, Undawalawe N.P., gaan mogelijk olifanten zien en andere dieren zoals, buffels, luipaarden, beren, apeb, veel bont gekleurde vogels, dus mijn camera in aanslag. Hoop veel te kunnen schieten.

Ik geniet nog steeds volop en naast wat buikgriep, gaat het goed met me. We gaan langzamerhand de laatste week in. Gaat nu snel maar neem via mijn vele geschoten foto's een mooie herinnering naar huis. Wat zal die bal gehakt of het broodje frikadel lekker smaken, mmmmmmm

tot het volgende reisverslag,

groetjes en knuf

Ruud

• 21 Maart 2012 - 14:01

Lydia:

vergeet je niet te dromen over het ijskoude biertje ??? sterkte met de darmperikelen.

• 22 Maart 2012 - 07:31

Peter B:

Ik kijk graag naar je prachtige foto's en dat ijskoude biertje ligt al voor je in de vriezer!

Ook ben ik zeer benieuwd naar je video opnames. Zo te zien is het een fantastisch mooi land waar veel aan cultuur is op te snuiven.

Geniet er maar van... en ik blijf je volgen.

• 23 Maart 2012 - 15:19

Peter O.:

He Ruud

Het blijft heerlijk lees en zie ik. Wat een prachtige foto's weer! Dat koude biertje komt wel goed hoor...
    Benieuwd naar je safari belevenissen.
    Geniet ook je laatste week nog, de tijd vliegt zoals je merkt en hopelijk valt de buikloop mee en is ie snel over!

Veel plerzier verder