vijfde reisverslag - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu vijfde reisverslag - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

vijfde reisverslag

Door: ruud kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

24 Maart 2012 | Sri Lanka, Colombo

22 maart

Vandaag om 5 uur opgestaan om naar het nationaal park van Udawalawe te gaan. Van de bus zijn we overgestapt in jeeps en begonnen aan een mooie rondrit door het park. We waren nog maar net in het park en de eerste olifanten melde zich al aan voor een mooie fotoshoot. In dit park leven veel olifanten, we zagen zelfs een kudde olifanten met een jonge van 2 weken, heb deze op de foto vast kunnen leggen.
Naast de olifanten zagen we ooievaars, waterbuffels, krokodillen, herten, roofvogels en diverse vogels en op een afstand hyena's. De safari duurde een uurtje of 3 en was zeer de moeite waard. Bij terugkomst in ons hotel met z,n alle koffie met gebak gehad, Arie werd nl 71 jaar en s,avonds nog een heerlijke borrel gehad

S'middags een heerlijke duik in het zwembad genomen en onder het genot van een biertje heerlijk luieren op een ligbank en s,avonds een overheerlijke uitgebreide buffet gehad, vooral het dessert viel bij deze jonge bijzonder in de smaak.

23 maart.
vertrokken van Embilipitiya naar Sinharaja,de reis ging zo voorspoedig dat we al rond lunch tijd daar aankwamen en met z,n alle besloten ipv de volgende dag, s,middags al het prachtige regenwoud in te gaan.
Het is een mooi park met vele bomen en dieren, vooral vogels. we hebben de nationale vogel, the blue magic bird, een mooie gekleurde vogel, rode kop, blauwe vleugels en een lange staart, gezien en ook op de foto vast kunnen leggen. Andere dieren die we tegenkwamen en op de foto hebben kunnen vastleggen, groene slang, grote spinnen, boshaan, groene hagendis. Mooie planten, veel orchideeën en andere mooie bloemen.

Was erg warm en vochtig, mijn kleren waren door en door nat en bij terugkomst in het hotel, smaakte het koele biertje zo lekker. De eigenaar had 200 flessen bier ingeslagen, omdat de reisleider had gezegd dat we grote bierdrinkers waren, al met al een fles of 20 flessen bier, zo grote drinker nu ook weer niet, haha.

24 maart
vandaag van Sinharaja naar Mirissa gereden, waar we de komende 3 dagen zullen blijven, erg vervelend hier.
We zitten direct aan het strand, kan wel zeggen een prive strand. Hangmatten tussen de palmbomen, wifi vanaf ons terras, hoe mooier wil je het hebben. De komende dagen lekker uitrusten en genieten. Zwemmen, luieren, eten en veel lachen.

Zo heb jullie weer bij gepraten en zal zo nog enkele foto's sturen van de parken en de huidige lokatie. erg vervelend voor jullie, haha

tot snel

liefs en knuf

Ruud

• 25 Maart 2012 - 17:26

Jan En Anita:

Wat een beesten boel bij elkaar, leuk om te zien lijkt ons.
    nu even lekker luieren, endan schiet de vakantie al weer op. geniet er nog even van en tot ziens.

liefs van Jan en Anita