zesde reisverslag - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu zesde reisverslag - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

zesde reisverslag

Door: ruud kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

26 Maart 2012 | Sri Lanka, Colombo

25 maart
vandaag een heerlijke relax dag, uitslapen dus niet. We zaten al om 6 uur op ons terras, heerlijke genieten van ons uitzicht. Tegen 8.30 uur hebben we bij een strandtent een lekker ontbijtbuffet genomen. Rond de klok van 10.30 uur hebben Wim en ik de lokale bus genomen naar het plaatje Matara. de bus alleen al is een attractie, kosten voor de busrit, pfffff 16 eurocent, ook veel bekijks omdat je een blanke bent. Maar de mensen zijn hier zo aardig en lief, iedereen glimlacht naar je.

In het stadje Matara staat nog een Hollandse fort, een Hollandse gereformeerde kerk. Beide gezien en op de foto vast kunnen leggen. Het was zo warm dat we na 1 1/2 uur besloten terug te gaan naar ons hotel en een heerlijke duik in de zee te nemen. Daarna lekker op ons terras bijkomen en volop genieten van onze vrije dag. s,avonds lekker wezen eten in strandtentje. Jullie begrijpen het al, daarweer weer relaxen op ons terras met een lekker overheerlijke koud biertje, erg vervelend.

26 maart
Vandaag vroeg opgestaan, 6.30 om samen naar vissershaven van Marissa te gaan. Lopend langs de kustlijn, verkeerde afslag genomen, dus ipv mooie paden, liepen we over rotsen, smalle paden, stijgen en dalen. Maar we hadden daardoor wel mooie uitzichten op de zee en later op de vissershaven. Onderweg tussen de rotsen kwamen we 3 medereizigers tegen. Hadden net als ons de verkeerde weg genomen. Op de terugweg een heerlijke ontbijtbuffet verorbert, onze zwembroek aangetrokken en een heerlijke koele duik in de zee genomen.

Rest van de dag weer lekker genieten van de rust en vanavond met z,n alle dineren bij ons hotel. Morgen gaan we weer verder, via Gall( nog een Hollands vestingstad) naar Hikkkaduwa
Onderweg gaan we ook nog een schildpadden boerderij bekijken met mogelijk jonge schildpadjes

Nog een paar daagjes genieten van dit mooie Sri Lanka. Straks terug in Nederland nagenieten van de vele foto,s die ik heb geschoten. Al met al rond de 2500 stuks, dus veel uitzoek werk, maar leuk om te doen. Hoop weer een mooi fotoboek van Sri Lanka samen te stellen.

lieve groetjes en tot snel

Ruud

• 26 Maart 2012 - 08:17

Peter O:

De laatste daagjes Ruud!
    Effe lekker relaxen nog en dan zit deze
    prachtige reis er weer op.
    1 mazzel, tis hier niet warm als bij jou maar wel heerrrrlijk weer.
    Kijk uit naar al je prachtige foto's, onder het genot van een koude klets natuurlijk!

Relax en nog ff alles in je opnemen Ruud!!!

• 26 Maart 2012 - 10:21

Lydia:

he Ruud, volgens mij heb al een behoorlijke fanclub voor het helpen uitzoeken van al die foto's !! We schuiven met z'n allen graag aan.... Hier is het nu zo'n 19 graden, heerlijk zonnetje en beetje wind, goed om bij af te koelen na zo'n warme reis.... en eh..hier hebben ze ook bier...groeten van de Zutphense clubleden