zevende reisverslag - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu zevende reisverslag - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

zevende reisverslag

Door: ruud kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

28 Maart 2012 | Sri Lanka, Negombo

26 maart
Vandaag vertrokken van Mirissa naar Hikkaduwa, onderweg gestopt in Gall. Gall is plaatsje waar de tijd lijkt stil te hebben gestaan, viel een tijdje onder Nederlands gezag. Je ziet nog enige sporen van destijds terug, waaronder een Nederlansd hervormde kerk, een fort. In de kerk vind je nog graven met oudhollanse grafscvhriften. We kregen een rondleiding van een Australische gidse. Wim en ik zijn er op een gegeven moment tussenuit gestapt, ze was erg commercial bezig. Dus onze eigen weg gegaan en we hebben mooie historische gebouwen gezien en op de foto vast kunnen leggen.

In Hikkaduwa hadden we weer een hotel aan het strand, lekker wezen zwemmen en onder het genot van een Lion bier(het merk van Sri Lanke), .lekker luieren op de ligstoelen. s'Avonds met een aantal heerlijk wezen eten op het strand, was weer een super gezellige avond.

28 maart
Vertrokken van Hikkaduwa naar Negombo, we kwamen langs het tsunami monument, wat indruk op ons maakte. We bezochten ook een huis met een museum erin, alles had te maken met deze tsunami, veel foto materiaal en tekeningen van kinderen.

We kregen een stads tour door Colombo, was vroeger de hoofdstad van Sri Lanka, was erg mooi.
Daarna doorgereden naar Negombo, Waar we ook onze reis waren begonnen.
Vanavond nog met z,n allen lekker dineren en morgen vroeg opstaan.
We vertrekken om 10.10 uur vanuit Negombo en landen als alles mee zit om 19.00 uur(Ned tijd) op Schiphol

Ik kan terug zien op een mooie vakantie, zeer mooi weer. Mede door de gezellige groep, wss de vakantie zeer geslaagd. De hele reis heb ik opgetrokken met Wim, gezellige gozer waar ik veel lol mee heb beleefd.

liefs en groetjes, Ruud

• 28 Maart 2012 - 14:16

Peter O>:

Ruud je hebt weer iets moois om op terug te kijken!
    Goeie reis terug en tot snel ziens!!

Hoiiii

Peter

• 29 Maart 2012 - 06:44

Lydia:

prettige reis terug naar huis toe, veilig landen en rustig aan acclimatiseren aan ons landje....