Eerste reisverslag - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 April 2013 | Maleisië, Kuching

Op 11 april vetrokken we om 12.00 uur richting Maleisie, waar we de volgnde dag om 6.00 landen op vliegveld van Kuala Lumpur(plaatselijke tijd). OM 8.15 vertrokken we naar Kuching, daar landen we om 10.00 uur, Onze reisleider was vanuit Nederland meegevlogen en ontmoeten we in de aankomsthal van Kuching, net als alle andere medereizigers.
Na een korte rit kwamen we in ons hotel aan, nadat we onze bagage op de kamer hadden gebracht, zijn we naar het waterfront gelopen en daar een heerlijke lunch genuttigd met een lekker potje bier.
S,Avonds met z,n allen een heerlijke dinner, waana we vroeg het bed ingingen, hadden vanaf Nederland nog geen oog dicht gedaan.

13 april
S,morgens gingen we naar de opvangcentrum van de orang oetang, was erg bijzonder, moeder met jonkie en diverse andere orang oetangs.
Na de orang oetang gingen wee naar het national park Bako, waar de zeldzame neus apen leven. Via de bus en bootreis kwamen we in het park aan,We hadden nog geen 10 stappen op de wal gezet of de eerste neusapen zagen we al hoog in de bomen zitten. Na aankomst op onze accomodatie hebben we s,middag in de buurt rondgelopen en diverse neusappen kunnen spotten en op de foto kunnen zetten. Ook de makanen(apen) gezien en op de foto kunnen vastleggen. Een giftige groene slang op de foto met zelfs een wild zwijn, liepen gewoon over het terrein.

14 april
Een hele mooie lange trail gemaakt, een pittige wandeling maar bijzonder mooi. En dankzij de opletttendheid van mijn maatje Peter hebben we de zeer zeldzame vliegende kat gezien en op de foto kunnen vastleggen. De natuur is hier wederom zeer mooi en erg warm.

Het eten is tot op heden goed en de hotels ook, we een gezellige groep en vandaag 15 april zitten we weer voor een nacht in kuching en morgen reizenwe door naar cibu en gaan we naar het volgende park toe.

Ruud

• 16 April 2013 - 11:31

Anita:

hallo Ruud,

sinds gisteren geen internet gehad , nu wel weer. fijn dat je weer bijzondere dingen ziet. altijd leuk iets nieuws. ben je al een beetje opgeknapt ? met mama gaat het iets beter ,maar komt er goed door.
    geen hartafwijking. Ga ervan genieten. liefs Anita

• 18 April 2013 - 22:52

Willemijn:

Vliegende katten i.p.v. vogels, Wim kan tevreden zijn.
    Veel plezier,
    bereknuffel van mij