tweede reisverslag - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu tweede reisverslag - Reisverslag uit Sibu, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

tweede reisverslag

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

16 April 2013 | Maleisië, Sibu

15 april
We zijn terug gevaren van Bako naar Kuching en weer zijn hetzelfde hotel waar we de eerste nacht hadden gelogieerd. S,Middags hadden we met een kleinere groep een fietstocht, de tocht zou 3 uur duren. We begonnen al goed, want na ongeveer eeen kleine 1 km had een van ons een lekke band en voordat deze was gemaakt, waren we al goed 45 mijn verder. Dat mocht de pret niet drukken en hups we gingen weer verder en ja hoor nu komt het, na 30 min hadden we het eind al bereikt, dus met een kleine 45 min hadden we de helft afgelegd. Is dat de plaatselijke gids af en toe van de weg afging en ons het een en ander liet zien. Waaronder geneeskrachtige planten, zeer oude huizen, begraafplaats en als klap op de vuurpijl mochten we bij een familie binnen kijken. Ze waren zeer gastvrij, werd zelf water voor ons gehaald, ze leven zeer eenvoudig maar toch gezellig.
S,Avonds hadden Peter en ik bij de thai gegeten, was gezellig en goed.

16april
Vandaag vertrokken we vroeg naar Sibu(Vertrektijd 6.00 uur), we werden met de bus naar de haven van kuching gebracht om met de boot verder te gaan.
Om 8.30 uur vertrok de boot voor richting Sibu, we zaten bijna 5 1/2 uur op de boot. Was een super snelle boot en genoten volop van wat we onderweg zagen. We moesten zelf onderweg midden op de rivier overstappen van de ene boot naar de andere boot( bleek dat een andere boot stuk was en die van ons moest terug). Rond 14.30 uur kwamen we in ons hotel aan, een super hotel, bijna nieuw. We gaan zo de stad verkennen, petje op en goed insmeren,is hier warmer dan in kuching, tussen de 35 en 40 graden.

Peter en ik genieten volop en het bier smaakt hier bijzonder lekker

Groetjes, Ruud

• 16 April 2013 - 11:38

Anita:

Hallo Ruud,

goed insmeren want je erg verbranden is niet zo prettig. print de mail wel voor Pa en Ma uit.

liefs Anita

• 16 April 2013 - 20:02

Dieneke:

Hoe heet het bier daar smid het net zo lekker als Lions kus