zevende reisverslag - Reisverslag uit Tetebatu, Indonesië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu zevende reisverslag - Reisverslag uit Tetebatu, Indonesië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

zevende reisverslag

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 Mei 2014 | Indonesië, Tetebatu

Woensdag 7 en 8 mei
We kwamen bij een mooi hotel aan de zee, er was ook een mooi zwembad bij. We hadden onze tassen nog niet op de kamer of de zwembroeken gingen al aan. Het was tevens ook ons plons momentje, het befaamde bommeltje, natuurlijk was mijn bommetje mooier dan die van Peter, volgens de kenners, pfffffff bleek mijn gewicht een rol mee te spelen. Het eten was verrukkelijk, ze kwamen aan de rand van het zwembad al vragen wat we wilde eten, wat een bediening. De volgende dag een heerlijke massage gehad en daarna wezen snorkelen in de zee, wederom bijzonder mooie vis gezien en een grote kwal, bij beter kijken bleek het Peter te zijn, haha bij bleek ook een bijzondere kwal te hebben gezien, mij dus, niet aard, haha.
S,middags heerlijk in hettttt zwembad gelegen en er weer vroeg in voor de verandering. De hele vakantie al halen we de 22.00 uur niet om op te blijven, we zijn iedere avond best we moe, maar zo mooi hier.

Vrijdag 9 mei
Deze ocntend vertrokken we richting Lombok een ander eiland en ook het laatste eiland van onze vakantie. Om 10.00 uur zaten we op de boot die ons met 1 uur naar Lombok bracht. Na een mooie rit stopte de bus, hier gingen we te voet door de rijstvelden naar ons hotel. Was een super mooie wandeling en onderweg zeggen we een mooie slang aan de kant van de weg liggen, weten niet of het een gevaarlijke slang was.

Zaterdag 10 mei
Na het ontbijt gingen Peter en ik niet mee met de groep, ze maakte een mooie wandeling alweer door de rijstvelden, we hadde dat wel gezien, haha konden met pijn en moeite in bed blijven liggen, jawel to 7.30 uur. heerlijk ontbeten en gingen om 9.30 met de bus me om de reisgenoten onderweg op te pikken. We moesten een uur op ze wachten en al die tijd, hadden we veel aandacht van de plaatselijke bevolking, vooral de jeugd. Haha op de foto of roepen, hallo hallo. Is denk ik het eerste engelse woord die ze leren op school, haha.

Nadat iedereen in de bus zat, zijn we naar een dorpje gegaan waar ze sarongs weven, super mooi en daarna naar een dorp waar ze aardewerken maken en bakken op hun traditionele manier maken, erg gaaf. Daarna naar een dorp waar ze mooie dingen maken van bamboe, waaronder, tassen, sigaretten kokers, brillen kokers, mandjes, ringen en nog veel meer.
Morgen gaan we naar onze allerlaatste plek, de Gili eilenden, heerlijk uitrusten en zwemmen.

• 10 Mei 2014 - 11:42

Lukas En Wilma:

Hey Ruud en Peter,

Geniet van de laatste dagen.

Leuk om te lezen die verslagen.