Midden Amerika 4 - Reisverslag uit Isla de Ometepe, Nicaragua van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Midden Amerika 4 - Reisverslag uit Isla de Ometepe, Nicaragua van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Midden Amerika 4

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

23 Januari 2016 | Nicaragua, Isla de Ometepe

20 januari
Na een heerlijk ontbijt gingen we opweg naar de nevelwoud van Monteverde. Het nevelwoud staat bekende om zijn skywalk en canopy en zijn kolibrie tuin. We maakte een mooie wandeling, de natuur is hier zeer mooi en groen, hier regende het regelmatig en is het er ook een stuk kouder. In de kolibrie tuin hebben we mooie plaatjes kunnen schieten van de kolibries.
s,avonds maakte en avondwandeling in het bos om nachtdieren te spotten, het weer zat ons tegen, veel regen. Hierdoor zaten de vogels veel hoger in de bomen, maar we hadden wel de tarantula(vogelspin), toekan, hagedissen, salamander, vogels, wandelende tak(zeeer grote).

21 januari
Na een goed ontbijt vertrokken we naar Rincon de la Vierja, is een vulkaan. Hier hebben we voordat we doorregen naar ons hotel, eerst een lekker gepicknickd en daarna een mooie wandeling gemaakt. Na aankomt bij ons hotel een heerlijke duik genomen en in de waterbar een B12 gedronken, haha. Dit was ook het laatste hotel in Costa Rica en voor Peter en mijn begon nu pas dat vakantie. Haha hadoen we jaar terug het meeste al gezien.

22 januari
Vandaag vertrokken we heel vroeg richting Nicaragua, om 6.30, de reden hiervan is dat als je te laat vetrek, je ook heel lang bij de grens moet wachten, ze zijn niet ze snel.is een hele belevenis om dit mee te maken. Maar al met al waren we, mede dat we vroeg weg gingen, toch snel over de grens. Aan de kant van Nicaragua staat een hele politie macht en het leger klaar. We zeiden al tegen elkaar dat we een leuke ontvangst comité kregen, mochten ook geen foto's maken, met zulke machtsvertoon kwam het ook niet bij me op.
We gingen met de boot naar ons Eiland toe, een 1.15 uur varen. Naam van het eiland isla Ometepe, hier staan 2 vulkanen op en een prachtig gezicht dit te zien vanaf het water.
We hebben een prachtig onderkomen aan het water en genieten volop

22 januari
Vandaag hebben we een mooie toer gemaakt over het eiland, starten eerst met een mooie wandeling, zagen onderweg, mooie bloemen, brulapen slang, vogels, hagedis. Daarna met een busje naar mooi punt om de vulkanen goed te kunnen zien en stenen die de oorspronkelijke bewoners eeuwen en eeuwen terug hadden gemaakt. Heerlijk in een restaurant aan het strand een lunch gehad en vanavond gaan we BBQ aan het strand, erg vervelend. Maar ik geniet wederom volop van deze reis, samen met Peter

• 25 Januari 2016 - 18:12

Anita:

Je zult wel weer een groot fotoboek met allerlei dieren moeten maken . want zo te lezen worden daarvan veel plaatjes geschoten. De kou is hier weer weg , vandaag was het 13 graden . geniet verder van de vakantie.