Midden Amerika 7 - Reisverslag uit Suchitoto, El Salvador van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Midden Amerika 7 - Reisverslag uit Suchitoto, El Salvador van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Midden Amerika 7

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

31 Januari 2016 | El Salvador, Suchitoto

Donderdag 28 januari
Na het ontbijt gingen Peter en in de stad in om deze te bezichtigen en wat foto’s te schieten. Leon is een gezellige koloniale stad met talloze koloniale gebouwen, kerken en patio’s. Na de lunch gingen Peter en ik terug naar ons hotel, Peter voelde zich niet goed worden en ging op bed liggen. Er was geen zwembad bij het hotel, dus bleef ik ook op onze kamer en nam mijn rust momentje. Peter ging niet ’s avonds niet mee eten, wat zag mijn oog op de menu kaart staan, jawel als voorgerecht heerlijke kleine gehaktballetjes en kon het niet nalaten deze te fotograferen, om ze later op de avond aan Peter te laten zien, hoezo gemeen, haha. De volgende dag voelde Peter zich weer een stuk beter en zijn we nog even de stad in geweest. ,s Avonds zijn Peter in ik samen wederom naar hetzelfde restaurant geweest, jaja voor de balletjes.

Vrijdag 29 januari
Vandaag vertrokken we vroeg, reden was dat we 2 grenzen moesten overgaan en bij beide grenzen staat een mooi verhaal. We reden over de Panamerican Highway naar de grens van Honduras en hier nam Gert onze reisleider de paspoorten in, we moesten ook een formulier invullen met een aantal gegevens van je, zoals , naam, paspoort nummer en wat vragen. Toen we er doorheen waren vertelde Gert hoe corrupt men in Honduras is, bij sommige was het onduidelijk wat er stond, volgens de persoon achter het loket. Gert kon twee dingen doen, bij het loket weg gaan en formulier goed laten invullen en dan weer achter de rij aansluiten of 5 dollar betalen en dan was alles ok. Hij vertelde ook nadat je had betaal, ze opeens zeggen dat je met vals geld heb betaald, dan kan je kiezen de politie erbij en je word afgevoerd en zit dan minimaal een dag of je betaald 150 dollar, hoezo corrupt. Ook kan je onderweg door de politie worden aangehouden, de bus, en ze vinden altijd wel iets wat niet goed is, dus betaal je weer 5 dollar om door te mogen rijden. Deze keer hadden we geluk, werden geen een keer aangehouden. Toen kwamen we bij de grens van El Salvador aan en hier kwam een douane met een hond de bus in, deze snuffelde aan de rugtassen en aan de persoon, ivm drugs. Daarna alle koffers van de bus en deze werd wederom besnuffeld door de hond, moet zeggen een hele leuke ervaring om mee te maken.
’s Avonds kwamen we rond de klok van 17.00 aan in Perquin, ons hotel lag er net buiten. We verbleven hier een dag.

Zaterfdag 30 januari
’s Morgens vertrokken we vroeg naar Suchito voor 2 nachten, onderweg een paar keer gestopt voor mooie vergezichten, de natuur is hier wonderschoon en hier zijn ze minder corrupt als in Honduras. Nu vraag je misschien af, waarom ga je naar zulke corrupte landen toe, maar als je landen wil overslaan die corrupt zijn, zal je waarschijnlijk een enkele reis naar de maan moeten nemen. We kwamen om 18.30 bij het hotel aan en was wederom een mooi hotel en onze kamer was super groot met een balkon met mooi uitzicht. ’s Avonds kregen we bij terras van het hotel nog gezelschap een leuke slang, er kwam een bewaker van het hotel, hij zei dat het een giftige slang was en voordat hij deze ging doodmaken, kon ik nog een foto met mijn mobiel maken. Morgen gaan Peter en ik de stap bezichtigen en natuurljk het zwembad beproeven.

Peter en ik genieten volop, we hebben het weer lekker mee en de natuur is hier zo mooi en de mensen zeer aardig. Groetjes van ons en knuffie.

• 01 Februari 2016 - 18:35

Marion Kersten :

He broer, volgen jullie nog steeds. Echt iets voor jou deze reis. Wij houden het toch maar bij! Zon, zee, en ....Ja ja! Biertje, wijntje en een heerlijke maaltijd. Genieten jullie nog maar lekker verder, wij werken wel. Knuffel van ons. Lydia&Marion