Incredible South Australia 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Incredible South Australia 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Incredible South Australia 3

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

13 Januari 2017 | Australië, Sydney

donderdag 12 januari
Vandaag gingen we een dagtrip maken naar de Blue Mountains, ongeveer 2 uurtjes rijden van ons hotel, we zouden om 6.50 worden opgehaald.
Zat ons al niet echt mee met de vlucht en dus vandaag ook niet, ipv 6.50 werden we om 7.20 opgehaald door een gestresste chaufeuse. De reden hiervan was dat ze motorpech had, een lampje van de motorolie brandde en ze dacht dat er teveel olie inzat en dus had ze er iets uit laten lopen en wat denk je, lampje bleef branden, pfffff vrouwen, hahaha, grapje. Al rijdend en behoorlijk snel te rijden, ging ze steeds bellen naar de zaak om te overleggen, maar ze bleef gestressd. We waren de eerste die werden opgehaald en ze moest nog langs 3 hotels. Bij het laatste hotel kwam ze erachter dat 1 iemand verkeerd was ingestapt, dus weer terug naar het ander hotel om de persoon te wisseln met de juiste personen. Toch wel makkelijk als je van te voren check of de juiste personen instappen. Ondertussen kreeg ze het verlossende telefoontje, denk van een monteur, dat er niets aan de hand was en ze door kon rijden. Opeens een hele gezellige en leuke tour gids aan boord, de stress was opeens weg.

Eerst gingen we naar een wild life centre, waar we diverse dieren zagen, waaronder de kangaroe's, wombats, koala's( samen op de foto), diverse soorten roofvogels, slangen ( ook de gevaarlijkste slang van de wereld, leeft daar), pinguins.

Daarna reden we naar de Blue Mountains en zagen diverse mooie uitzichten, zoals de beroemde drie gezusters. Ook onderweg een heerlijke lunch gehad en rond 17.00 waren we weer terug bij ons hotel. s ' Avonds met Peter bij de griek gegeten, namen een 2 persoons menu, pfffffff een berg vlees, haha daar was de blue mountains niets bij.

vrjdag 13 januari
Vandaag gingen Peter en ik de boot op, een hop on, hop of boot, we konden op diverse plaatsen uitstappen. Aangezien het zeer warm werd, 38 graden, was het zeer aangenaam op de boot, vooral op bovendek met de wind erbij.
Zijn bij een zeer mooi wit strand bi Manly geweest, mooie boulevard en ver gezichten en uitzichten (vrouwelijk schoon, het oog wil ook wel wat).
Daarna nog met de boot naar een andere deel van de stad geweest, rond 19.00 uur waren we weer terug bij ons hotel. Vanavond de koffer inpakken, morgen naar het vliegveld toe, waarna we met het vliegtuig naar Tasmanie vliegen, ongeveer 1 1/2 uur vliegen.

We genieten samen volop en hebben samen veel lol

Groet van Peter en Ruud

• 14 Januari 2017 - 01:11

Jos Dijkstra:

Hallo Ruud en Peter,

Leuk om te lezen (en zien) dat jullie zo genieten van de reis! Heel veel plezier nog!

Gr Jos