Incredible South Australië 4 - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Incredible South Australië 4 - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Incredible South Australië 4

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 Januari 2017 | Australië, Hobart

Zaterdag 14 januari,
s’ Middags werden we opgehaald om 12.10 door een minibusje, onze vlucht naar Tasmanie vertrok om 14.00. Hoezo mooi op tijd, we moesten nog bij 2 hotels langs en Peter en ik begonnen hem steeds meer te knijpen, of we onze vlucht wel zouden halen. Na bijna 1 uur zaten we nog steeds ergens in Sydney, maar gelukig waren we rond 13.10 bij het vliegveld en ging alls zeer vlot met inchecken en door de douane heen. Het vliegtuig vertrok deze keer mooi op tijd en na iets meer dan 1 ½ uur vliegen landde we om 15.36 op het vliegveld van Hobart. Gingen onze huurauto ophalen, een zeer mooie en jonge Toyota corolla. Op naar ons hotel in Hobart, niet zo eenvoudig, vreemde stad, links rijden en dan maar weten hoe je met rijden, maar we hadden een goede chauffeur, Peter en we kwamen met 1 straat te ver inslagen toch mooi bij ons hotel aan.

Zondag 15 januari
Na een heerlijke nacht en een goed ontbijt gingen Peter en ik een mooie tocht maken naar Tasman nationaal park. Hier zagen we mooie vergezichten en wonderschone rotsformaties. Temperatuur was zeer aangenaam om te wandelen en te rijden en moet zeggen dat Peter een goede chauffeur is en zich snel heeft aangepast in het verkeer. Ze rijden hier zeer netjes en ook aan de juiste snelheid. Daar kan een menig Nederlander nog iets van leren. Na een mooie tocht kwamen we weer om 17.30 bij ons hotel terug. Morgen vertrekken we weer naar onze volgende accomodatie in Swansea.

Groetjes van ons twee

• 15 Januari 2017 - 13:07

Anita:

Ziet er aardig ongerept uit. Heerlijk weer . Veel te zien dus. Fijn dat jullie genieten .