Incredible South Australie 8 - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Incredible South Australie 8 - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Incredible South Australie 8

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

02 Februari 2017 | Hong Kong, Hongkong

Dinsdag 31 januari
Vandaag vetrokken we naar het mooie Kangaroe eiland, de overtocht met de boot duurde 45 min. Wat een gedoe om de auto op de boot te krijgen, sommige auto's staan met de neus naar voren, andere weer met de neus naar achteren en zelfs worden de auto's dwars gezet. Zeg ons de logica maar hiervan in, in onze ogen duur het laden zo ook veel langer, mede als men niet durft, iemand van de boot het stuur overneemt, om de auto op de juiste plaats te zetten. Maar goed eenmaal aan de overkant zagen we al vrij snel kangaroes springen en eten. We maakten een mooie toch over zuidkust van het eiland, reden zelfs over een slang heen, gelukkig niet aangereden. Het hoogtepunt van deze zuiderlijke route was het zien van 2 koala's in een boom, beide sliepen ( ongeveer 20 uur slapen en 4 uur eten) en deze konden we mooi op de foto zetten. Op twee verschillende plekken hebben we zeeleeuwen kunnn spotten en een huiler, deze lagen heerlijk op het strand of op de rotsen. Ons fototoestel bleef maar gaan en daar ook een mooie bruine grote kangaroe kunnen fotograveren. We reden dezelfde weg weer terug naar ons hotel, om de volgede dag de noordlijke kant van het eiland te kunnen rijden.

woensdag 1 februari
Na een lekker ontbijtje vertrokken we rond de klok van 9.00 uur over de noorderlijke route van het eiland. Zagen steeds wat kangaroes in het veld eten en deze op de foto kunnen nemen. Zo nu en dan ff stoppen voor een mooi vergezicht. In het Flinders national park maakten Peter een ik een korte wandeling.We zagen al lopend wat mooi gekleurde vogels en als klap de de vuurpijl opeens 2 kleine koala's in de boom en wederom sliepen `ze, maar konden toch mooie foto;s maken. Al verder lopend zage we opeens van heel dichtbij een koala zitten en deze sliep niet, keek ons met zijn lieve koppie zo mooi aan. Onze camera's bleven maar schieten. Vlakbij het restaurant zat een moeder koala met haar jonge in de boom te slapen, ook deze liggen op onze foto's vast. Toen weer helemaal terug naar de boot to rijden. We hadden de boot van 17.30 uur en aan de andere kant ginge we naar plaats Adelaide toe. Hier overnachten we om de volgende dag met het vliegtuig naar Hongkong toe te vliegen.

Donderdag 2 februari
Vandaag stonden we vroeg op, de wekker gng om 4.00 uur af, nog niet eerder tijdens onze vakantie meegemaakt. nadat we de auto hadden ingeleverd, ging alles lekker snel, we waren zo door de douane heen. Ons vliegtuig ging mooi op tijd de lucht in, 7.45 uur, we landen om 13.50 op het vliegveld van Hongkong. Achter de doaune stond iemand ons op te wachten om naar ons hotel te brengen. Moet zeggen dat alles goed was geregeld. Morgenvroeg komen ze ons ophalen voor een mooie stadstoer. We gaan ze ff de omgeving van ons hotel verkennen en dan ook ergens lekker eten.

groetjes van ons twee