Thailand, Maleisië en Singapore 3 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Thailand, Maleisië en Singapore 3 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Thailand, Maleisië en Singapore 3

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

09 April 2018 | Thailand, Phuket

6 April
Vandaag gingen we snorkelen, werden om 8.15 uur door een busje opgehaald en na 45 minuten rijden kwamen we bij de boot aan. Was een speedboot met 3 motoren en we waren niet alleen, gingen nog eens 26 personen mee. Moet zeggen dat de boot er lekker hard overheen ging en na 45 minuten varen kwamen we bij onze eerste snorkelduik. Het koraal was niet echt mooi en je zag wel diverse gekleurde vissen, was een leuk begin. Daarna gingen we stukje verder varen, naar een eiland, waar we onze lunch kregen. Na de lunch gingen we naar de volgende snorkelplaats, deze was mooier en veel meer verschillende gekleurde vissen en maten. Na het snorkelen werden we op en eiland afgezet, je kon gaan zwemmen of lekker ergens gaan zitten, Peter en ik kozen lekker voor een terrasje met een potje bier, hahaha van 630 ml, hmmmm. Daarna weer terug met de boot en na ongeveer 45 minuten kwamen we weer aan waar we waren gestart. s'Avonds hebben Peter en ik heerlijk gegeten.

7 april.
Na opstaan en een heerlijk ontbijt gingen Peter en ik een dagje naar het strand, lekker relaxen. Huurde twee ligbedden met rondom ons heen parasols. Zo nu en dan het water in voor de afkoeling en verder lekker chillen. In de avond zijn Peter en ik naar een soort markt geweest waar je alleen maar eet tentjes had. We hebben hier heerlijk lokaal gegeten en zijn er niet ziek van geworden, dus dit gaan we later nog eens doen, eten smaakte ons bijzonder goed.

8 april
Vandaag zijn we gaan zeevissen, wederom werden we met een busje p gehaald en na 45 minuten rijden kwamen we bij de boot aan.
Waren in totaal met 10 personen, 6 Russen, 2 Chinezen en wij twee natuurlijk. Een Russin was een beetje verbouwd, als barbie, dan weten jullie wel genoeg, we konden onze ogen er niet van afhouden, dus van vissen kwam er weinig van, zonder gekke je kan je lichaam ook verpesten en dat had ze dus ook gedaan, hahaha.
Al varend gooide ze al 4 hengels uit en zo vingen we 3 kleine tonijn vissen, deze werden gelijk gebruikt voor de lunch. Ook werd er een marlijn aan de haak geslagen en de Chinees mocht hem binnenhalen, maar helaas tijdens het binnenhalen en een paar prachtige sprongen uit het water, brak de lijn en weg was de marlijn, was ongeveer 1 1/2 meter lang.
Na de lunch zijn we nog en stukje gaan varen en toen mochten we gaan lijnvissen, niemand ving iets, al had Peter iets groots aan de haak, helaas brak de lijn, erg jammer.
Na ongeveer 1 1/2 uur varen waren we weer terug en hebben Peter en ik s'Avonds ergens lekker gegeten.
Morgen komt de groep aan en zijn we met 20 personen.

We genieten volop en het weer is heerlijk, rond de 34 graden steeds

Groetjes, Peter en Ruud.

• 09 April 2018 - 19:27

Anita:

hopelijk hebben jullie een gezellige groep en gaan veel genieten. doe voorzichtig met het eten.