Thailand, Maleisië en Singapore 4 - Reisverslag uit Pantai Remis, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Thailand, Maleisië en Singapore 4 - Reisverslag uit Pantai Remis, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Thailand, Maleisië en Singapore 4

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 April 2018 | Maleisië, Pantai Remis

Maandag 9 April,
Na een heerlijk ontbijt zijn Peter en ik wederom naar het strand geweest en lekker wezen zwemmen in de zee, heerlijk van temperatuur, en relaxen op de ligbedden. Je wordt wel steeds lastig gevallen door de strandverkopers met allerlei verkoopwaren. Kwam nog een masseuse langs en ze zei massage, we zeiden no no, ze zei mister you need a pedicure, toch toch maar ff laten doen voor 300 bath, omgerekend een kleine 8 euro, moet zeggen dat ze dat goed deden, 2 dames die met mijn voeten bezig waren en dat voor die prijs. S’Avonds hebben Peter en ik wederom lekker gegeten en om 22.15 kwam de groep aan bij het hotel, samen met de reisleider.

Dinsdag 10 april
Na het ontbijt vertrokken we met de groep voor een excursie per speedboot naar Koh Phi Phi. Hier vind je prachtige stranden, kristalhelder water. Hier hebben we gesnorkeld, moet zeggen de mooiste snorkel locatie tot op heden van deze vakantie. Mooi koraal die op rotsen onder het water groeien, verschillende vissen qua grote en kleur, zeeegels. Daar een heerlijke lunch gehad en rond de klok van 17.00 uur waren we weer terug bij ons hotel.

Woensdag 11 april,
Vandaag verlaten we Phuket en gaan richting Khao Sok, nationaal park, is een van de oudste regen woud van de wereld. Maar voordat we daar naar toe gingen, deden we en grote Boedha, hoogte van maar liefst 46 meter, deze staat op een heuvel en daar bovenop heb je en prachtig gezicht over de baaien. Tegen 16.30 uur kwamen we bij ons hotel in het park aan, we kregen een mooi huisje met zicht op de bergen. We hadden gezamenlijk een buffel en wederom was het heerlijk, moet zeggen tot we tot nu toe steeds lekker hebben gegeten.

Donderdag 12 april
Na het ontbijt gingen we met z’n allen, onder begeleiding van een gids, een mooie wandeling door het regenwoud maken. Zij zien dingen die wij niet zien, wandelende takken, hagedissen, aapjes, mooie spinnetje. Was goed warm in het woud, al liep je veel in de schaduw, maar de wandeling was de moeite waard. s'Avonds zijn Peter en ik een night walk wezen doen samen met een gids, al is het donker, zij zien dieren waar wij gewoon voorbij waren gelopen. Wederom super grote wandelende tak gezien, kikkers, spinnen, slapende hagedissen, een apart eng apart insect, op de foto vast kunnen leggen. Was volgens de gids een van de warmste avonden, hierdoor zagen we ook niet veel dieren, alleen al door het donkere woud lopen is al een belevenis met zijn geluiden.

Vrijdag 13 april
Vandaag gaan we met z’n allen een excursie maken met een traditionele Thaise boot op het Cheon Lan meer. Het fotogenieke meer bevat meer dan 100 eilanden met stijl oprijzende kliffen. Als je daar vaart kom je ogen tekort en kan je wel blijven fotograferen, op een gegeven moment stop je met fotograferen, dan ga je alleen maar genieten. Wat je ziet is niet met pen te beschrijven, of te vertellen, dit moet je eigenlijk zelf beleven. We hadden onze lunch op een drijvend restaurant waar we ook nog ff heerlijk hebben kunnen zwemmen. Rond de klok van 17.00 uur waren we weer terug bij ons huisje, de volgende dag zou we het park gaan verlaten en op weg gaan naar Krabi.

Zaterdag 14 april
Na het ontbijt vertrokken we richting Krabi, onderweg bezochten we nog een tempel, rond 14.00 uur kwamen we bij het hotel aan, super mooi hotel met een groot zwembad. Peter, Jan (medereiziger) en ik gingen voor een heerlijke lunch. We lieten alles in onze kamer achter, omdat de ze in Thailand het Thaise New Year vieren, stonden overal met water, om iedereen nat het gooien of nat te spuiten. Ze reden zelfs met pick-up's, achterop tonnen met water, om vanaf daar iedereen nat te gooien, we zijn (helaas) niet nat geworden, ja wel van de zweet. Bij terugkomst in het hotel zijn we gelijk het zwembad ingedoken, zalig, s’avonds met z’n allen ergens heerlijk gegeten. We bleven hier 1 nacht, de volgende dag vroeg op, we gaan dan Thailand verlaten en komen dan aan in Maleisië.

Thailand is een mooi land en de mensen zijn aardig en vriendelijk, we genieten nog steeds volop en het weer zit ons nog steeds mee, tussen de 34 en 37 graden.

Groetjes, Peter en Ruud

We genieten vol op

• 16 April 2018 - 19:22

Anita:

Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin. mooie foto's. Er zullen weer veel gemaakt worden. groetjes van ons .