Thailand, Maleisië en Singapore 6 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Thailand, Maleisië en Singapore 6 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Thailand, Maleisië en Singapore 6

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

23 April 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Donderdag 19 april,
Vandaag vertrokken we naar Cameron Hooglanden, een gebied met watervallen en groene hellingen. Hier vind je verschillende theeplantages en aardbeikwekerijen, na een lange dag in de bus kwamen we om 17.00 een bij ons hotel. Onderweg wat regen gehad, maar dat had eigenlijk niets te betekenen.
Peter en ik bleven eten in het hotel, maar bij het restaurant werk ons gevraagd of we alcohol wilden nuttigen. Toen we ja zeiden, moesten we naar de bar, deze lag gelijk naast het restaurant en daar konden we drank bestellen en ook ons eten. We zitten in een land en de moslim en zij drinken geen alcohol
Vrijdag 20 april
Vandaag gingen we met z’n alleen een theeplantage bezoeken, we gingen met 2 trucks daarheen. De weg ernaar toe was bijzonder mooi en je zag de theeplantages al liggen. Bij de theeplantage kregen we een rondleiding. Aansluitend gingen we hoger de bergen in en het laatste gedeelte gingen we lopen naar het hoogste punt van de Cameron Hooglanden, 2000 meter hoog. Vervolgens gingen we naar een vlindertuin met zeer mooie vlinders. Hier hebben Peter en ik een groene slang mogen vasthouden en konden we van dichtbij een zwarte schorpioen op de foto nemen, was, moet ik zeggen bijzonder spannend.
Na de lunch hebben we met een klein groepje nog een mooie wandeling door de jungle gemaakt, naar een mooi uitzichtpunt. De wandeling ernaar toe was erg mooi, na de wandeling werden we in het dorp bij een Ierse pub afgezet. Ik moet zeggen na deze wandeling smaakte het koude biertje opperbest. s ‘Avonds hebben Peter en ik heerlijk gegeten in een Hollands restaurant, eigenaar is een Chinees en had 16 jaar in Nederland gewoond.

Zaterdag 21 april
Vandaag vertrokken we naar Taken Negara Nationaal Park, waar we rond 14.30 aankwamen. Peter en ik doken, nadat we onze koffers naar de kamer hadden gebracht, gelijk het water in, was zalig.
s ‘Avonds met z’n allen aan de oever van de rivier gegeten en aansluitend een night walk gemaakt, was super gaaf en hoorde veel dieren geluiden. Zagen kikkers, 2 zwarte schorpioenen, grote spinnen.

Zondag 21 april,
Na het ontbijt gingen we met z’n allen een mooi wandeling door het oudste tropische regenwoud van de wereld maken. Was zo mooi, kan je ook niet goed op de foto zetten dit moet jezelf beleven.
We hebben daar ook een canopy walk gedaan, op 45 meter hoogte door de bomen gelopen. Na een heerlijke lunch zijn Peter en ik wederom het zwembad ingedoken. s ‘Avonds met z’n aan de andere kant van de rivier gegeten, werden met een bootje naar de overkant gebracht. Morgen vertrekken we naar Kuala Lumpur, nog een paar dagen en dan kunnen deze mooie vakantie bijschrijven bij onze andere mooie vakanties die we al hebben gedaan.

Groetjes van ons, Peter en Ruud

• 24 April 2018 - 12:59

Lukas Dijkstra:

In Thailand wonen ook heel weinig moslims. 94 % is boeddhist en drinken ook geen alcohol.