Hawaï 1 - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Hawaï 1 - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Hawaï 1

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 September 2022 | Nederland, Ermelo

Zondag 11 september,

Peter haalde me bij het station van Gouda op en samen gingen we richting hotel van der Valk toe. Na inchecken en de koffers naar onze kamers te hebben gebracht, zijn we een heerlijk biertje gaan drinken en proosten om onze mooie as vakantie naar Hawaii. Avonds een heerlijke diner gehad en zijn toe gaan samen, onze vakantie was begonnen.

Maandag 12 september,

Na een goede nacht, heerlijke douche en een voortreffelijk ontbijt, stapte we om 10.40 uur in de shuttlebus. We kwamen om 10.50 uur aan bij schiphol en gingen naar de incheckbalie, na het inchecken hadden we pas in de gaten dat het een grote puinhoop was op Schiphol. We moesten in de rij aansluiten, die naar buiten ging, na slalommen, door de douane, scannen van handbagage en paspoortcontrole, kwamen we een aantal minuten te laat bij de gate, waardoor we onze vliegtuig hadden gemist. Alles bij elkaar hadden we er 4 uur over gedaan, veel stress, je wilt niet weten hoeveel we hebben gescholden, meneer Benschop ( President-directeur). Wat een flapdrol en krijgt ook nog eens een leuke bonus mee, omdat hij het zo goed doet.

Peter belde gelijk United airlines en die mevrouw heeft ons keurig geholpen, we konden de volgende dag om dezelfde tijd vliegen. Onze koffers waren inmiddels richting San Francisco. Wij weer terug naar van de Valk en daar een extra nacht geslapen ( deze kosten gaan we op Schiphol verhalen).

Dinsdag 13 September,

We kregen van Rob (mijn schoonzoon) te horen dat wederom er een chaos was op Schiphol, we hadden al 5 uur eerder willen gaan en toen besloten we om 6 uur eerder te gaan. Al met al waren we na 3 uur door alles heen en waren we bij de gate. Onze vlucht ging mooi op tijd en na landen op San Francisco begon de volgende ellende. Er stond een zeer lange rij voor de paspoort/douane controle, maar omdat enkele personen ons voor lieten gaan, waren we snel aan de beurt. We hadden een overstap van 2 uur, na een vertraging van 1 uur, luchtje in het vliegtuig, landen we om 22.15 uur op het vliegveld van Honolulu, in Nederland 12 uur later. Nadat we onze auto hadden opgehaald en wat gezoek om ons hotel te vinden, lagen we om 1.00 uur in bed, ruim 24 uur niet geslapen.

Woensdag 14 september

Na heerlijk te hebben geslapen en een goed ontbijt, hebben we een mooie tocht over het noordelijke gedeelte van het eiland gemaakt. Nog enkele reuze schippadden in het water gezien, ze zwommen vrij dicht aan de kant. We zijn nu relax en genieten volop, is hier erg mooi en super weer.

groetjes van Peter en mij

• 15 September 2022 - 10:02

Femke:

Holy Ruud! Wat een verhaal! Tjonge jonge wat een ervaring moet dat zijn geweest. Nou snel weer vergeten... heel erg veel plezier Ruud!

• 15 September 2022 - 14:43

Peter:

Hey Ruud en Peter,

Ik ga ervan uit dat het vanaf nu alleen maar genieten is. Neem een heerlijk biertje van mij en ik wens jullie een fantastisch vervolg van jullie reis. gogogo ...