Tweede reisverslag - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Tweede reisverslag - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Tweede reisverslag

Door: ruud kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

14 Maart 2012 | Sri Lanka, Anuradhapura

10 maart
Vandaag een mooi wezen fietsen door Anuradhapura om ze de stad en zijn mooie tempels te bekijken, landschap werd afgewisseld door meertjes, rijstvelden en dorpjes. Veel dagoba,s en ruinecomplexen gezien en de heilige Bo-boom (men zegt de oudste boom van de wereld).
S,avonds weer lekker gegeten en gezellig gekletst met de reisgenoten.

11 maart

We vertrokken van Anuradharuwa naar Polonnaruwa via Sigiriya waar we een rotscitadel beklommen en onderweg tijdens de klim zag je de beroemde eeuwenoude fresco,s en de zogenaamde spiegelmuur met daarop de eeuwenoude graffite, in de middag kwamen we aan in polonnaruwa waar we 3 dagen bleven.
S,middags een ossenrit gemaakt met aansluitend een mooie boottocht. Tijdens de boottocht een traditionele lunch in een dorp gehad, eten uit een lotusblad gegeten met je handen, zeer apart. Tijdens de bootreis een grote uil in een holle boom gezien, diverse vogels en 2 arenden gezien.

12 maart

de 2 komende dagen zijn we gaan fietsen. Eerste dag diverse tempels wezen bezichten en opgravingen. Was een mooie tocht op de fiets, maar van een goede fiets hebben ze hier geen kaas gegeten, aan iedere fiets mankeerde wel wat, dus veel lol onderweg. Onderweg nog langs Boeddha geweest, welke in graniet was uitgehouwen, staand en liggend.
Hierna zijn we wezen varen met bijzondere bootjes(2 kano,s met een touwtje aan elkaar met een drijver ernaast, wezen varen naar een vogel eiland. Zeer veel foto,s geschoten, mijn maatje Wim werd erg gek van, terwijl we de foto,s aan het terug kijken waren.
s,avonds bij een hotel in de tuin heerlijk gegeten, een buffet, onder het eten werd er door een lokale muzikant om een soort trommel gespeeld.

Volgende dag hebben we een city tour gemaakt door rijstvelden en langs kleine dorpjes. Onderweg een lunch gehad en in de loop van de middag weer terug bij ons hotel.
S,avond is door de hoteleigenaar een leuke avond in elkaar gezet met een heerlijke buffet.

14 maart

vertrokken van Polonnaruwa naar Kandy via Dambulla. Mooie route door heuvel landschap en onderweg nog een rotstempel bezocht met in de rots de boeddha,s en daarna een kruidentuin bezocht.
Morgen hebben we een vrije dag en gaan op souvenirs jacht.

gr. Ruud

• 14 Maart 2012 - 13:32

Jan En Anita:

zo te zien geniet je volop.
    leuke foto's en lekker warm weer.
    het fietsen is een beetje een probleem schrijf je.Nederland is dus een echt fietsland. ons vorige bericht is niet doorgekomen, maar we zijn benieuwd naar alle verhalen.
    groetjes van Jan en Anita

• 14 Maart 2012 - 16:19

Jos:

Hoi Ruud,
    Zo zo je bent sportief bezig.
    Als ik zo de foto s zie en het verslag lees dan heb je al heel wat moois gezien.
    Nou geniet er maar van.

Groetjes jos.

• 15 Maart 2012 - 20:27

Lydia:

Heel veel '' wows' bij jouw foto's; de verliefde aapjes en de olifant liggen in het bijzonder goed bij de kids. Zijn ook echt ansichtkaart-waardig ! Wat kun jij fotograferen joh ! Is het er erg warm ? Veel plezier ! Wij genieten hier een klein klein beetje mee middels de foto's. Dat wordt vast een giga groot fotoboek strakjes bij thuiskomst.

• 16 Maart 2012 - 12:54

Peter:

Hoi Ruud.

Het is weer een heerlijke reis lees ik, zelfs op de fiets gezeten!
    Prachtige foto's weer van je! Wim werd gek van je gefotografeer, hoe kan dat nu, zoveel foto's maak je toch niet ;-).
    Neem aan dat je je nieuwe toestel bij je hebt?
    Veel plezier verder Ruud, geniet ervan!!