Thailand, Maleisië en Singapore 5 - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Thailand, Maleisië en Singapore 5 - Reisverslag uit Langkawit, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Thailand, Maleisië en Singapore 5

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

18 April 2018 | Maleisië, Langkawit

Zondag 15 april,
Vandaag vertrokken we naar Langkawi, is een eiland en behoort tot Maleisië. Dit eiland staat bekend om zijn witte stranden en de donkere kliffen. Na het inchecken voor de boot, gingen we om 14.30 op de boot, we dachten iedereen is aan boord en dus zullen we wel vertrekken. Maar helaas we vertrokken pas om 15.40 uur, pfffff dus lekker naar en tekenfilm zitten kijken. De boot reis duurde 45 minuten en op het eiland stond onze bus klaar. We zijn met 20 personen, 1 Nederlandse reisleider en een gids van land van herkomst, maar zitten steeds in een bus waar max 41 personen in kunnen, dus lekker lekker.
Na aankomst bij het hotel, super mooi hotel, hebben Peter, Jan en ik s' avonds heerlijk bij een Syrisch restaurant gegeten. We hebben ondertussen al heel wat internationale restaurants gegeten: Argentijns, Italiaans, Iers, Thais, Koreaans, Maleis, Indiaas.

Maandag 16 april,
Vandaag gingen we met z’n allen met een kabelbaan voor een spectaculaire uitzicht over het eiland. Boven op de berg kon je ook over een sky bridge en dat hebben we gedaan, pfff ik met mijn hoogtevrees, maar ging goed. Na terugkomst heb ik in het hotel een heerlijke massage genomen, 1 ½ uur. 1 uur massage, 15 minuten sauna en daarna 15 minuten stoom cabine. Daar knap je echt van op, je verliest wel wat vocht, haha.
s' Avonds hebben Peter en ik Koreaans gegeten, zo heerlijk en een top bediening

Dinsdag 17 april,
Vandaag vertrokken we naar Pedang, is een eiland met Georgetown als hoofdstad, er is van alles te zien, zoals: reusachtige torens, tempels, veel fietstaxi's. We kwamen rond 15.00 uur aan en na de te hebben gerelaxt, zijn we effe wezen zwemmen bij het hotel. s' Avonds zijn Peter en ik heerlijk wezen eten bij de bistro, haha waar ze geen bier schonken, dus we hadden deze dag een alcohol vrije dag, is ook wel eens goed.

Woensdag 18 april,
Vandaag een mooie jungletocht door Penang Nationaal park gemaakt, klimmen en klauteren neer de andere kant van het eiland. Was warm en de luchtvochtigheid was zeer hoog, dus niets van me was meer droog. Helaas is hier mijn camera stuk gegaan doet niets meer, erg jammer en ben dus aangewezen op mijn mobiel, maakt ook leuke foto's. Vanaf het strand gingen we met een boot naar Money Beach, geen apen daar, haha. Kregen daar een heet BBQ en je kon er zwemmen, na het zwemmen met de boot terug naar waar we waren begonnen. Bij terugkomst in het hotel, de een duik genomen, hmmmm heerlijk. s' Avonds met allen wezen eten bij een grote markt, je kan er alleen maar eten. Gaat aan een tafel zitten, staat een nummer op, je loop rond en bij het kraampje waar je wat besteld, geef je de tafel nr door en ze komen het brengen en natuurlijk gelijk afrekenen.
Is zo spot goedkoop, bv 6 stokjes saté voor 1.20 euro, rijst met een gerecht voor rond de 2 euro, was gezellig en veel gelachen. Morgen vertrekken we naar Cameron Hooglanden

Groetjes Peter en Ruud

• 24 April 2018 - 14:19

Anita:

wat balen dat je toestel het niet meer doet. dus voorzichtig met je telefoon. neem aan dat Peter nog wel een werkend toestel heeft. blijf genieten.