Thailand, Maleisië en Singapore 7 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Thailand, Maleisië en Singapore 7 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Thailand, Maleisië en Singapore 7

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

25 April 2018 | Maleisië, Malakka

Maandag 23 april,
Vandaag vertrokken we naar Kuala Lumpur, is een stad met vele wolkenkrabbers en is tevens de hoofdstad van Maleisië. We kwamen rond 14.00 kwamen we bij ons hotel aan. Na het inchecken en de koffers naar onze kamers gebracht, kregen van onze gids en korte rondleiding nabij het hotel.
Ons hotel stond in de wijk Chinatown, er was een mooie winkelstraat met diverse souvenirs shops en diverse eet gelegenheden. Peter en ik hebben s avonds daar ergens heerlijk gegeten.

Dinsdag 24 april
Na het ontbijt gingen we met z’n vieren, Kitty, Pieter, Peter en ik, met de hop on-hop off bus mee, lieten ons eerst langs alle bezienswaardigheden rijden en stapten toen bij de twin towers uit. Hier kon je omhoog en lopen over een brug die tussen de twee torens is verbonden. We kozen niet voor deze, maar voor een andere toren, de Kuala Lumpur toren, deze is 421 meter hoog en we hadden een super mooi uitzicht op een hoogte van 310 meter, hoger dan het uitzicht bij de twin towers.
Daarna heerlijk ergens een lunch genoten en weer gebruik gemaakt van de hop on, hop off bus. Bij terugkomst in het hotel zijn we gelijk doorgelopen om ergens een heerlijk koud biertje te drinken. Nog wat souvenirs gescoord en daarna met z’n vieren heerlijk gegeten, was een topdag met z’n vieren , gezellig en veel gelachen en niet onbelangrijk Kuala Lumpur zien vanuit de bus en vanaf de hoogte.

Woensdag 25 april
Vandaag vertrokken we naar het plaatsje Melakka, het centrum van Melakka valt onder Unesco, er staan prachtige gebouwen. Hier rijden ook fietstaxi’s, ook wel trishaws genoemd, zijn kleurrijk uitgedost met nota’s, glitters, lampjes, knuffels, muziek. We kwamen rond 11.30 aan, konden nog niet naar onze kamers, dus zijn we heerlijk gaan rondwandelen, foto’s schieten, heerlijk geluncht.
Vanavond hebben we onze afscheid diner als groep, morgen vertrekken we naar Singapore waar we nog een nacht blijven, waarna we de volgende dag in de avond naar Nederland vertrekken.

Peter en ik kunnen terug kijken op een zeer mooie vakantie, hadden een leuke groep, goede reisleider en het weer zat ons mee, steeds tussen de 30 en 37 graden gehad. Regen is er nauwelijks gevallen, of in de nacht of tijdens het rijden.

Groetjes Peter en Ruud