derde reisverslag - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu derde reisverslag - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

derde reisverslag

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

19 April 2013 | Maleisië, Miri

17 april
We vertrokken s,morgens met de boot naar de dayaks Iban, de koppensnellers van oorsprong. Op de boot hadden we al veel lol, wie ze deze keerr zouden snellen. We kregen te horen dat ze ongeveer 200 jaar terug dit nog deden.

We werden zeer hartelijk ontvangen en mochten pas foto,s maken nadat we hadden deel genomen aan de ceremonie. Na de ceremonie kregen we een gastgezin toegewezen en mochten we foto,s maken. Ze leven daar in een long house,, is een groot lang huis, denk ongeveer 150 tot 200 mtr
Ieder gezin heeft hierin zijn eigen huis, niet zo breed, maar wel diep 40 mtr.

We gingen s,middags met z,n allen wandelen en tijdends het wandelen kwamen we bij een schooltje, jongens aan het voetballen en natuurlijk moesten tegen hun spelen. Pfffff bij 35 graden, was bijzonder leuk en we wonnen met pijn en moeite, uitslag 2-1 voor ons.

S,avonds hadden de Iban vrouwen heerlijk voor ons gekookt en na het eten kregen we een mooie traditionele dans te zien. Na het dansen konden we karaoke, haha niets voor mij, maar de sfeer was er. Later op de avond naar ons gastgezin, tegenover de deur van hun huis hingen nog schedels in een net, een leuke gedachte om te gaan slapen.
De hoofd van deze stam vertelde dat vroeger alleen de hoofden van de mannen eraf werden gehakt.
Het zijn zeer lieve mensen en heerlijk te zien hoe de kinderen zich vermaken en alles doen om op de foto te komen.

18 april
Peter en ik werden s,morgens gewekt door een zeer mooie en slanke dame, beter konden we de dag niet beginnen. Ze hield van strelen en aaien en kwam heerlijk op het bed van Peter liggen, ik moet zeggen dat ze een goede smaak had om bij ons te komen liggen. Ze ging voor de knapste man(Peter natuurlijk), alleen jammer voor Peter was dat ze de poes van het gastgezin is, haha

Na afscheid van het gastgezin en een heerlijk ontbijt, vertrokken we met de bus naar Miri. Onderweg hadden we veel regen, maar bij aankomst in Miri was het droog. Het was een lange busreis, maar zo nu en dan stopte we om iets te bezichtigen of ergens iets te eten. S,avonds in Miri hadden Peter lekker gegeten en het hotel is wederom goed.

We genieten nog steeds volop en alles is oke, land mooi, eten super, mensen zeer aardig en tot op heden zit het weer ons goed mee.

Vandaag 19 april vertrekken we met een binnenlandse vlucht naar NP cunung mulu, waar we hopelijk apen en meer dat 1 miljoen vleermuizen gaan zien

Groet Peter en Ruud

• 19 April 2013 - 14:06

Anita:

Hallo Ruud, je schijft erg leuk .fijn dat je het naar je zin hebt. alleen ontvangen we jouw mail 3 keer en dat is wat veel toch? liefs Jan en Anita

• 19 April 2013 - 14:15

Marion En Lydia:

Dag Ruud, wat heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er maar van, het is je gegunt. Liefs van ons. Lydia & Marion

• 21 April 2013 - 14:03

Lukas En Wilma:

Leuke verhalen Ruud, fijn om te lezen.
    Wij zijn zee benieuwd naar de foto`s die je maakt.

Fijne tijd nog.