zevende reisverslag - Reisverslag uit Pulau Tiga, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu zevende reisverslag - Reisverslag uit Pulau Tiga, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

zevende reisverslag

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

30 April 2013 | Maleisië, Pulau Tiga

28 april
Vandaag vertrokken we naar het eiland Pulau Tiga om bij te komen van de mooie reis. De bus vetrok om 8.15 uur en na 2 1/2 rijden hadden we een tussen stop in Kota Kinubalu. Hier konden we nog 2 uur rondlopen, waarna de reis werd voortgezet richting Pulau Tiga. Laatste gedeelte werd afgelegd met een zeer snelle boot. We kwamen aan op een prachtig eiland, accomodatie iets minder, maar de omgeving vergoede een hoop.
Ook hier hadden we weer een zeer goede kok. Vlak bij onze lodge zwom een varaan , konden hem prachtig op de foto nemen. Wij zeer blij en tegen de rest zeggen, bleek dat er zeer veel varanen bij de keuken waren, dus wederom veel gelach uit de groep. Nu konden we er wel zekers 20 varanen tegelijk op de foto zetten. S,avonds lekker met z,n allen in het restaurant gezeten.

29 april
Met de boot naar het slangen eiland gevaren en daar een waterslang op de foto kunnen zetten. De gids pakte se slang vanonder een rots weg, schijnen overdag niet gevaarlijk te zijn, alleen in de nacht.

Na het bezoek aan het eiland gingen we snorkelen, prachtige koralen en mooie vissen, diverse kleuren en grote.
S,middags lekker weze luieren aan het strand en s,avonders wederom lekker gegeten.

30 april
Vandaag de hele dag in een hangmat gelegen en nu even het verslag maken, daarna op tijd voor een mooie ondergaande zon, mits de wolken wegblijven.
We hebben vanavond met z,n allen een BBQ, ter afsluiting van een hele mooie vakantie. Maleisie/Borneo is een zeer mooi land, natuur en prachtige dieren gezien, lieve bevolking. Een aanrader voor iedereen, morgen vertrekken we weer voor een lange vlucht naar huis.

Kan terug zien op een mooie vakantie met zeer veel foto's een kleine 2700 gemaakt. Dus heb het mezelf weer erg makkelijk gemaakt om een mooie fotoboek en een dvd te maken

Groetjes van Peter en mij en tot in Nederland