vijfde reisverslag - Reisverslag uit Tuaran, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu vijfde reisverslag - Reisverslag uit Tuaran, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

vijfde reisverslag

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

25 April 2013 | Maleisië, Tuaran

23 april
S,morgens een prachtige wandeling gemaakt in een zeer mooie aangelegde tuin. We zagen diverse soorten bloeiende planten, verschillende bomen, we hoorden veel vogels, maar geen enkele gezien. De vogel was vaak gevlogen.

Om 11 uur vertrokken we naar Kinabatanganrivier waar we met de boot aankwamen. Om 4 uur gingen we met de boot de rivier op en zagen onderweg verscheidene dieren, waaronder verschillende soorten apen, waaronder de neusaap, slangen, hornbills, roofvogels, reiger, ijsvogel.
S,avonds wederom heerlijk gegeten met een heerlijk koud biertje erbij.

24 april
S,morgens vroeg uit de veren om bij zons opkomst wederom op de rivier dieren te spotten, vertrokken om 6 uur. Ook weer veel dieren kunnen spotten. S,middags even ons rustmomentje genomen, om aansluitend weer de rivier op te gaan. Zagen weer veel dieren, nu zelfs een varaan, gekleurde ijsvogel en jaja en mooie grote krokodil, ongeveer 4 mtr lang, een python en een mangrove slang.

S,avonds hebben we een nachtwandeling gemaakt door het oerwoud, een hele bijzondere ervaring. Nu zagen we de nachtdieren waaronder de, kleurde ijsvogel, een rode vogel met blauwe kop, spinnen, muis hoog tussen de bladeren, civet kat( ook op de foto), soort wasbeer en de zeldzame tarsier( spookdiertje of de kleinste apensoort op de wereld)

25 april
Vandaag vertrokken we naar NP Kinabalu met de bus, een lange reis, mede ook doordat de wegen hier erg slecht zijn. Morgen staat op het programma, wandeling in het NP, vlindertuin, zwemmen in hot springs en canopytour.

PS in Sepilok had een orang oetang bijna mijn telelens te pakken, hij kwam naar me toe en stak zijn hand in mijn tas. Door trekken en weglopen kwam ik los en moest gelijk van de gids doorlopen. Omdat de orang oetang door had dat er iets in mijn tas te halen viel. Was even best spannend, maar we hebben onze lens nog en een mooi avontuur erbij.

Groetjes van Peter en mij, we genieten nog steeds met volle teugen, lachen veel en zijn de adonissen van de groep, haha.

• 25 April 2013 - 11:41

Wim Verhage:

Leuk om je reis te kunnen volgen vanuit Tunesië.
    Wim en Ingrid

• 25 April 2013 - 12:15

Dieneke:

Leuk dat jullie zoveel sjans hebben.X

• 25 April 2013 - 19:48

Anita:

wat zal je weer druk zijn met het fotoboek. zo te lezen heb je weer veel bijzondere dieren gespot . geniet ,lach en maak nog maar veel plezier deze week. Jan en Anita

• 03 Mei 2013 - 22:00

Marie:

hej adonis,

Met wie had je schans?
    Maya? haha jullie beide zijn lieverdjes