zesde reisverslag - Reisverslag uit Tuaran, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu zesde reisverslag - Reisverslag uit Tuaran, Maleisië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

zesde reisverslag

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

27 April 2013 | Maleisië, Tuaran

26 april
S,morgens vertrokken we na een heerlijk ontbijt richting de hot springs, vlindertuin en de canopytour. We begonnen eerst aan de canopytour, omdat het ook steeds warmer werd. Als ik van te voren had geweten waar we overheen moesten lopen, was ik absoluut beneden gebleven. Na een behoorlijke klim kwamen we bij de eerst hangbrug aan, je wil niet weten waar we overheen moesten gaan. Een smalle ladder met een plank en lekker wibbelen ( ik dus hoogte vrees wibbelen), toch de stoute schoenen aangetrokken en met een blik vooruit toch de tour gedaan. Dus mag best we trots op mezelf zijn, haha waren meerdere van de groep die dat zeiden. EN ook nog eens op de foto gezet tijdens de loop over de hangbrug, pffff of ik even mooi wilde gaan lachen met al dat gewibbel, toch redelijk gelukt.

Na de tour zijn we naar de vlindertuin gegaan en daar zeer mooie vlinders kunnen zien en ook nog vastleggen op de foto, gele vlinders, zwarte met paarse vlinders, teveel om op te noemen.

Na de vlindertuin even aan de inwendige van de mens gedacht en na de lunch heerlijk gezwommen.

S,avonds heerlijk gegeten, was een atractie, had een soep besteld, die ik in een slabak kreeg. Peter en ik hadden een western menu besteld, kippensoep, gegrilde kip met friet en een ijsje toe. We begonnen met een heerlijk ijsje, hilariteit aan tafel. Daarna de soep, was ook verkeerd, moest eigenlijk in een klein kommetje zitten maar we kregen een slakom vol soep.
Daarna krijgen we niet wat we hadden besteld, maar was wel erg lekker en het ijsje, ons toetje, hadden we al reeds op.

27 april
Vandaag gingen we naar het NP Kinabalu voor een zeer mooie trail, lengte hiervan 5,6 km. We werden bovenaan de berg afgezet en liep de verboden trail naar beneden af. Het was verboden omdat er aardverschuivingen hadden plaats gevonden. Maar je ben een Nederlander en erg eigenwijs en besloten we met 8 personen deze verboden trail te gaan lopen. Het was zeer de mooite waard, de mooiste trail van de vakantie, zeer veel nauwe paden, soms 2 voeten breed, een aardverschuiving oversteken. Door water heen, over boomstammen naar de overkant, maar het was super. We deden over de trail 3 uur en dat was in onze ogen een wereld record, haha.

Vanavond gaan Peter en en ik weer in hetzelfde restaurant eten en hopen dat het deze keer wel goed komt, met zowel het eten als de rekening, ook deze klopte de afgelopen 2 avonden niet, meer op de bon als we hadden besteld. Leg dat maar eens uit als ze geen Engels beheersen, maar de lol hadden we er wel van, wie maakt dat nu mee ijs als voorgerecht.

Morgen gaan we naar onze laatste verblijf toe, Palau Tiga om lekker bij te komen aan het strand en kunnen we terug kijken op een zeer geslaagde vakantie.

Groet van Peter en Ruud

• 27 April 2013 - 12:19

Gijsje:

Nou Ruud, als ik het goed begrijp heb je nu een paar dagen om bij te komen.
    Doe dit maar, want als je in Nederland bent heeft iedereen je weer nodig. Dan is het gedaan met de rust verwacht ik.

Een hartelijke groet van Gerard en Gijsje.
    Goede terugreis........en tot ziens.

• 28 April 2013 - 00:23

Jos En Tamira:

Hoi Ruud en Peter.

Fijn om te lezen hoe jullie genieten van de rondreis.
    En om de annekdotes hu moelijk woord ha ha.
    We hebben borrel op ha ha.
    lekke band lens bijna kwijt door oerang oetang en ijsje als voorgerecht ja das wel apart hi hi.
    Nou Ruud en Peter nog fijne dagen en goede reis terug.
    Vriendelijke groet jos en tamira.