Incredible South Australië 5 - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Incredible South Australië 5 - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Incredible South Australië 5

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

21 Januari 2017 | Australië, Hobart

Maandag 16 januari,
Vandaag vertrokken we vanuit Hobart naar Swansea, na een heerlijk ontbijt stuurde Peter de auto uit de drukke stad, waarna ik het stuur overnam. En ja hoor na 10 min, nadat we een verkeerde weg hadden genomen, omkeren dus, zat ik op de verkeerde weghelf te rijden (gaat automatisch). Peter toch wel met harde toon roepen, naar links, naar links, kwam inmiddels een auto naar me toegereden en begon al te toeteren, hups naar links en vanaf dat moment ging alles goed, wel steeds blijven na denken om links te rijden.
We namen een hele mooie route, zeg maar de lange versie naar Swansea i.p.v. de korte route, we hebben tenslotte vakantie en de route is zo mooi. Onderweg regelmatig stoppen voor mooie vergezichten en rond de klok van 16.00 uur kwamen we bij ons hotel aan. Inchecken en gelijk ons ontbijt opgeven voor de volgende dag, kwamen ze een kwartier later brengen, dus volgende dag ontbijt op onze kamer. s ‘Avonds lekker in een goed restaurant gegeten, biertje smaakte ons goed.

Dinsdag 17 januari
Vandaag gingen we naar Freycinet nationaal park om daar een mooie wandeling te maken en hopelijk wat dieren te spotten want tot op heden hadden we nog niet echt iets gespot. De wandeling begon al gelijk met een behoorlijke klim , voordat we onze eerste mooie vergezicht zagen. Hierna steeds verder klimmen, waarna er een behoorlijke daling volgde. Deze was behoorlijk, van rots naar rots, moet zeggen behoorlijk pittig en steeds uitkijken wat je aan het doen was. Na de afdaling zou je op een prachtig mooi wit strand komen en hierna kon je dezelfde weg terug nemen, ongeveer 2 uur, alleen maar klimmen. Pfffffff in ons geval zou dat zekers 3 uur zijn. Eenmaal beneden kwamen we bij een erg mooi wit strand, daar ff een poos gezeten (drinken en wat eten). Hier besloten we om niet dezelde weg terug te nemen, maar een andere route te vervolgen, 8 km. Hopende niet zo zware klim tegen te komen en toch ook dieren te spotten. Voordat we aan de route begonnen zagen we nog 2 dolfijnen zwemmen. Moet zeggen dat we de juiste keuze hadden genomen, wandeling begon aangenaam van ene kant eiland naar andere kant, over een mooi pad en het leek wel of we alleen op we wereld waren. Kwamen eerst half uur niemand tegen en liepen echt door het woud heen. Kwamen aan de andere kant van het eiland bij een mooi strand en al lopend kwamen we onze eerst walibi (kangaroe) tegen. Denk een echte dame, ze bleef zo mooi zitten, zodat we mooie foto’s van haar konden nemen (misschien was het wel een hem). Peter en ik konden om beurten zelf zeer dicht bij haar/hem komen. De wandelijk was hierdoor opeens geslaagd en al lopend, klimmend (soms ff zwaar, maar kort), kwamen we dichter en dichter bij de parkeerplaats. En net voordat we daar waren zagen we een mierenegel, een vrij zeldzaam dier toch wel. Bij de parkeerplaats liep nog een walibi en deze konden we ook op de foto vastleggen. Bij terugkomst hotel hadden Peter en ik een zeer voldaan gevoel en ons lichaam snakte ff naar rust. Wederom heerlijk gegeten, beide hadden een zeer lekker stukje vlees.

Woensdag 18 januari.
Vandaag vertrokken we van Swansea naar Launceston, voordat we vertrokken namen we een ontbijt in een restaurant in de stad. We hadden samen besloten om de route die normaal korter is, langer te maken en langer langs de kust te blijven rijden, deze is zo mooi en divers. Via de kust gingen we de binnenlanden in en over de bergen heen, een prachtige route met vele haarspeltbochten, klimmen en dalen. Wederom een prachtige natuur, Peter en ik genieten hier volop, vooral de rust zo weinig verkeer, komt vaak geen verkeer tegen. Dat rijdt zo relax, waardoor je volop kan genieten van waar je doorheen komt, temperatuur is zeer aangenaam, tussen de 20 en 25 graden. Rond klok van 16.15 kwamen we bij ons hotel aan, hier blijven we maar 1 nacht.

Donderdag 19 januari,
Vandaag vetrokken we naar het Cradle mountian nat. Park, was een mooie route ernaar toe en vlak voordat we bij het hotel aankwamen, spotte we een wombat. Een super mooi hotel, vlak naast het park, onze kamer lag iets van het hotel af. Hier spotte we ook onze eeste walibies, later zelfs moeder met een jonkie. Het eten was zalig, we hadden een heerlijke steak. De volgende dag zouden we een van de mooie wandelingen die het park rijk was gaan ondernemen. Er werd wel slecht weer voorspel voor de volgende dag, met name in de ochtend.

Vrijdag 20 januari,
Ja hoor wat ik al zei het regende en dus moesten onze plan gewijzigd worden, na een heerlijk buffet ontbijt zijn we het park ingereden tot het eind, een paar km lang. Bleef regenen en gingen dus weer terug naar onze kamer, de kachel lekker aangestoken. Peter ging naar muziek luisteren en ik ging een boekje lezen, tegen 12 uur werd het droog. Hups de auto in, naar een mooie wandelroute gereden en daar aan een mooie wandeling rond het meer begonnen. Af en toe regende het nog iets en al lopend werd het droog. De omgeving is zo mooi, je kan het ook niet zo mooi op de foto vastlegen dan met je eigen ogen waarnemen. Al met al toch nog een geslaagde dag, ondanks de regen, s’Avonds wederom lekker gegeten en daarna naast het restaurant in twee heerlijke stoelen bij de openhaard gezeten, onder het genot van een dubbele whiskey

Zaterdag 21 januari,
Vandaag vertrokken met lichte regen naar het plaatsje Strahan, wederom gingen we een toeristische route rijden, om zoveel mogelijk al het mooie van Tasmanie te bewonderen. Een ding kan gezegd worden en dat is de natuur, keer op keer zeggen Peter en ik wat is het hier mooi, kan niets opnoemen wat niet mooi is. Vlak bij Strahun zijn we op twee mooie stranden geweest en al lopen zagen we kleine dode puiguin liggen, ze worden niet groter dan ongeveer 30 cm. Het schijnt dat ze overdag in de oceaan zijn en tegen de avond op land komen. Morgen vertrekken we weer naar onze laatste overnachting voordat we de dag erop naar Melbourne vliegen. Of we gaan morgen nog een mooie tocht over een rivier maken, of we stoppen onderweg om een mooie wandeling in de natuur te maken. Hahah Tasmanie is een en al natuur.

Groetjes van Peter en mij ( de hunks van Australie, haha)

• 21 Januari 2017 - 09:46

Anita:

Wij hebben in Nieuw-Zeeland ook deze kleine blauwe Pinguins gezien . deze worden inderdaad niet groter als 30 cm. wij hebben ze met schemering massaal aan land zien komen. gaan in de ochtend weer naar zee.
    indrukwekkend deze ongerepte natuur. blijf genieten.