Incredible South Australia 6 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Incredible South Australia 6 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Incredible South Australia 6

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

24 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Zondag 22 januari
Vandaag vertrokken naar Tarraleah en onderweg bij een natuurpark een prachtige wandeling gemaakt. Was geen zware wandeling gingen heen licht omhoog en na ongeveer 2 uur wandelen keerde we weer om. Vlak bij terug komst zagen we een mooie grote mierenegel en deze op de foto vast kunnen leggen. We kwamen om 16.30 bij ons onderkomen, onze ogen puilde bijna uit wat we zagen. Een mooie grote cottage, waar je met zes personen in kon verblijven. Bestond uit 3 slaapkamers, grote eetkeuken, bijkeuken met badkamer, grote woonkamer, badkamer. Daar s’Avonds lekker gegeten en daarna ieder op eigen bank naar tennis gekeken.

Maandag 23 jauari
Vandaag vertrokken we naar Hobart om met het vliegtuig naar Melbourne te nemen. Onze vlucht ging om 15.00 uur en na inleveren van de huurauto, stonden we om 12.30 uur in de vertrekhal, dus mooi op tijd. De vliegtuig ging mooi op tijd de lucht in en na een korte vlucht landde we om 16.00 uur op het vliegveld van Melbourne. Hier moesten we een taxi naar ons hotel nemen, wat ongeveer 25 min in beslag nam. Een mooi hotel waar we inzitten, redelijk dicht bij het centrum. En toen kwam het, moet Peter en mij weer overkomen, namen de lift, drukken op knopje voor 2 hoog, maar de lift ging niet. Paar keer drukken en dus maar een andere lift nemen, hier ook op knop 2 hoog drukken en wederom geen beweging in de lift te krijgen. Peter zei toen, denk dat er een storing is met de liften, dus uit de lift en via de trap een verdieping hoger. Peter zei gaan het nog een keer probreren, pfffffff weer niet werken en doen zagen we het pas. Je kon pas omhoog nadat je de kamerpas in de gleuf had bewogen. Hoezo slimme hollanders, hahaha.

Dinsdag 24 januari,
Na heerlijk te hebben geslapen, heerlijk ontbijtje, vertrokken we al lopend naar het centrum, zo gezellig. Leuke gezellige winkeltje, rondom wolkenkrabbers, zo mooi om te zien en deze op de foto vast te leggen. De temperatuur was aangenaam om te wandelen, gistereren was het nog 35 graden en vandaag 24 graden. Zijn ook op het hoogste uitkijkpunt geweest, 88 verdiepingen hoog, snelheid van de lift 90 meter per seconde. Was een hele mooie wandeling door de stad en vanavond gaan we naar een bepaalde plek toe waar heel veel restaurantjes zijn, genieten dus. Morgen gaan weer onze volgende huurauto ophalen en gaan dan richting Apollo Bay.

Groetjes van ons twee, Peter en Ruud

• 24 Januari 2017 - 14:59

Marion Kersten :

Hoi Ruud en Peter, wat is het toch allemaal leuk om te volgen en wat maken jullie weer een mooie reis. En in moet zeggen Ruud jij schrijft deze keer om leuk. Gelukkig draait het niet om al het vrouwelijk schoon.