Nieuw Zeeland 4 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 4 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 4

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

31 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Zondag 27 januari
Vandaag vertrokken we richting Te Anau, onderweg nog een korte wandeling gemaakt over de vlakte en rondom schapen in de velden. Voordat we naar ons verblijf in Te Anau gingen, boekte we Manapouri voor de volgende dag een mooie boot excursie. Zal morgen in het verslag hierover wat meer vertellen, rond de klok van 15.30 uur kwamen we bij ons motel aan. Zag er weer netjes uit, net als alle voorgaande verblijven. Rond de klok van 19.00 uur zijn we een heerlijk gaan eten en konden we terug kijken op een mooie dag.

Maandag 28 januari
We stonden vroeg op, omdat we er om 7.30 uur bij de boot moesten zijn en ernaar toe rijden was ongeveer 20 minuten. Vandaag gingen we een hele mooi boottocht over de Doubtful Sound maken, is een fjord in een afgelegen en onbedorven wildernisgebied. We gingen eerst met de boot over een binnenmeer heen, was een uur varen, de natuur was al super mooi. Aan de andere kant van de meer stond een bus op ons te wachten, de busrit duurde ongeveer 45 minuten en wederom was deze rit prachtig. Na 45 minuten rijden kwamen we bij de fjord aan, het zicht was adembenemend, is niet met pen te beschrijven en zo op de foto te krijgen als je het in werkelijkheid zien. Op de boot kan je wel blijven fotograferen wat je ook doet, maar het is echt genieten zonder de camera voor je ogen te houden. We waren al met al, boot-bus-boot, weer terug met de bus en boot, ongeveer 8 uur onderweg. Het was een super geweldige en mooie excursie, s ’avonds hebben Peter en ik een heerlijke pizza gegeten.
Dinsdag 29 januari.
Vandaag vertrokken we richting Queenstown, maar voordat we daarheen gingen, zijn we nog Milford Sound gereden. De weg ernaar toe was wederom schitterend, reden tussen hoge bergen door en hier en daar zag je nog sneeuw op de toppen liggen. Onderweg regelmatig gestopt om mooie foto’s te schieten. Bij Milford Sound werd je met een shuttle bus naar de boten gebracht, ongeveer 5 minuten rijden. Hier kon je met de boot een excursie op de fjord maken, dat hebben we niet gedaan. Daar wat rond te hebben gelopen en mooie plaatjes schoten, wilde we weer met de shuttle bus terug naar de parkeerplaats waar onze auto stond. Na ongeveer 15 minuten te hebben gewacht en onze ergernis langzamerhand toenam, omdat de bus maar niet kwam. Zijn we maar gaan lopen en na een minuut of 15 kwamen we bij onze auto aan, maar van de shuttle bus geen spoor meer te bekennen. Ik weet niet wat een shuttle bus voor een betekenis hier in NZ heeft, maar bij ons is dat wel beter geregeld, haha.
Vanaf daar reden we in 4 uur naar ons lodge in Queenstown, onderweg was het gewoon genieten geblazen, je kan wel steeds stoppen om foto’s te maken, maar dat schiet niet echt op en we hebben maar voor 29 dagen geboekt, gaan we 4 vliegdagen af.

Woensdag 30 januari,
Na een heerlijk ontbijt te hebben genuttigd in de stad vertrokken we met de auto naar een mooi gebied voor een mooie wandeling. Werd op de kaart aangegeven als een niet zware wandeling van 9 km met aan het begin een behoorlijke stijging. We begonnen fris en fruit aan de wandeling en al snel zeiden we tegen elkaar wat ze bedoelen me aan het begin een behoorlijke stijging. Want na 1 uur en 15 minuten aan een stuk stijgen, kwam er nog geen einde aan en de stijging was behoorlijk moet ik zeggen. Maar uiteindelijk kwamen er op de top en ja moet zeggen het uitzicht was zeer de moeite waard, de afdaling was super mooi en na afloop van de wandeling hebben we ons zelf getrakteerd op een heerlijk ijsje. Je krijg waar voor je geld, vroegen twee bolletjes ijs de man en je krijg me toch 2 super grote bollen.

S ’middags zijn we op een jetboot wezen varen, is een super snelle boot die tussen de 90 en 95 km per uur gaat. Was waanzinnig, een uur varen over een meer en daarna over een rivier en dat met top snelheid. Regelmatig gaf hij aan dat we gingen spinnen, op hoge snelheid de boot 360 graden laten draaien, vet gaaf. Moet zeggen dat ze kunnen sturen, je gaat overal rakelings langsheen, langs pilaren van bruggen, oevers, overhangende bomen. Was een ervaring apart en zowel Peter als ik hadden super genoten. s ’Avonds heerlijk een super hamburger gegeten.

Donderdag 31 januari,
Vandaag vertrokken we naar Wanaka, dit plaatsje lig aan een mooi meer met op de achtergrond op de toppen van de bergen nog sneeuw. Dus niet alleen in Nederland sneeuw ook hier, haha.
Voordat we bij Wanaka kwamen, hebben we nog een mooie wandeltocht langs een rivier gemaakt, was erg mooi. Nog ff een stukje door de plaats gewandeld en morgen gaan we een van de mooiste route door Nieuw Zeeland maken.
Nieuw Zeeland is een wonderschoon land en beide genieten iedere dag van het moois wat NZ ons bied.

Groetjes van ons, Peter en Ruud