Nieuw Zeeland 7 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 7 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 7

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

13 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Maandag 11 februari,
Vandaag vertrokken we richting Waitomo, wederom een prachtige route. We lieten de hogere bergen achter ons en kwamen meer het hogere heuvel landschap, wat ook zeer bijzonder was.
Voordat we naar ons hotel gingen, hebben we nog een mooie route om een meer gereden. Onderweg gaf het navigatiesysteem al door dat ze de straat waaraan ons motel ligt, niet kon vinden. Bij een hotel wat informatie ingewonnen en daar kregen we te horen dat ze nog nooit eerder van ons hotel hadden gehoord. We zagen de bui al hangen en al rijdend zeiden we tegen elkaar, als we hem niet vinden dan boeken we ergens een kamer en de rekening + klacht naar onze WRC. Door mazzel en geniale idee van Peter, hij zal een school en ons hotel staat aan de School Road, reden we deze weg in en ja hoor daar zagen we ons motel liggen ( naambordje zag je niet).
Dinsdags 12 februari,
Vandaag vertrokken we na een heerlijk ontbijt richting Rotorua, mooie route ernaar toe en het was een korte route. Kwamen er al lekker vroeg aan en gingen gelijk door naar een park waar Hot Springs, hier leven ook nog de Maori’s. Was mooi om te zien, kregen ook een culturele volksdans te zien en konden de Springs mooi op de foto zetten. Daarna naar ons hotel toe, daar kregen we te horen dat we naar een ander hotel gingen, dit hotel voldeed niet meer aan de eisen. Peter en ik helemaal blij, was een nieuwer motel en dichter bij het centrum, bleek hotel van zijn vrouw te zijn. s ’Avonds heerlijk bij de chinees gegeten, was weer een super geslaagde en mooie dag.

Woensdag 13 februari,
We bleven nog 1 dag en een nacht hier in Rotorua en gingen naar een park die met een hele mooie wandelroute langs Hot Springs en mooie vergezichten en meren. Het weer zat ons wederom mee, de lucht super blauw, geen wolkje aan in de lucht. Was een hele mooie wandeling en de fototoestellen bleven maar schieten: Hot Springs, stoom, heet spuitend water, gekleurde stenen/rotsen, mooie vergezichten. De route was 2 ½ uur wandelen en natuurlijk namen wij de moeilijker route, in totaal 500 trappen, maar was zekers de moeite waard. We waren een keertje lekker vroeg terug bij ons motel, onderweg een biertje gekocht voor op de kamer. Peter nam als eerste een duik in de whirlpool, jaja je leest het goed, we hadden een whirlpool achter onze kamer, buiten in een nisje. Na Peter dook ik er ff lekker in, onder het genot van een biertje, oh oh wat hebben Peter en ik het toch slecht, haha.

Onze reis schiet op, na deze overnachting, hebben we nog 2 overnachtingen, waarvan de volgende verblijf 2 nachten zal zijn en dan nog eentje. Ons hoor je niet klagen, alles zat mee, de reis, het weer en het prachtige mooie land, het eten en de overnachtingen.

Groetjes Peter en Ruud.