Nieuw Zeeland 6 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 6 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 6

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dinsdag 5 februari,
Vandaag vetrokken we richting Nelson, we reden weer een hele mooi route en we kwamen door de plaats Picton, waar we 2 dagen later weer terug zouden komen, vanuit deze plaats vertrokken we dan met de boot naar het noorder eiland. Rond de klok van 16.00 uur kwamen we bij ons hotel aan en konden we terug kijken op een mooie tocht langs water, bergen en landerijen. S’Avonds hebben Peter en ik heerlijk gegeten met een lekker glas bier erbij.

Woensdag 6 februari,
Vandaag stond op het programma een mooie wandeling in het Abel Tasmas te maken. De rit ernaar toe was geweldig, langs de kust en door de bergen. In het Abel Tasman nationaal park hebben we zeer mooie route gelopen van 14 km, eerste deel was gelijkelijk omhoog, daarna wat dalen. We kwamen bij een mooi strand aan en moesten dezelfde weg weer terug nemen, maar wederom genoten van de mooie vergezichten en uitzichten. Peter en ik hadden al regelmatig tegen elkaar gezegd dat je hier en waar je ook bent, de natuur of in de stad, je absoluut geen vuil of rotzooi ziet liggen. Daar kan Nederland nog een puntje aan zuigen, of andere landen.

Donderdag 7 februari,
Vandaag vertrokken we na een heerlijk ontbijt richting Picton, vanwaar we de oversteek hadden naar het ander eiland, het Noorder Eiland, en zouden aanmeren bij de hoofdstad van Nieuw Zeeland, Wellington. De overtocht zou 3 ½ uur duren en om 17.45 kwamen we daar met de boot aan. Net als in Australie was ook hier het inschepen een puinhoop, duurt allemaal erg lang. Je moet de boot oprijden en aan het eind van de boot keren. In Nederland ga je de boot op en ga je de andere kant er weer af, maar je je bent Nederlander of niet, je moet toch iets hebben om te klagen.
En ja hoor de hele vakantie zeuren we al tegen elkaar dat we wel eens een keertje bij burger king willen gaan eten. Dus dat hebben we nu maar gedaan, was op 6 minuten lopen van ons hotel, haha.

Vrijdag 8 februari,
Vandaag hadden we een relax dag, de auto kreeg een vrije dag van ons, we gingen lekker wandelend de stad Wellington verkennen. Liepen eerst richting de kabeltrein, deze bracht ons boven de stad, vanwaar we een mooi uitzicht over de stad hadden en mooie plaatjes konden schieten. Terug zijn we niet met de trein gegaan, maar lekker naar beneden gelopen, door prachtig aangelegde tuin. In een stadspark hebben we lekker in de zon gezeten onder live muziek, lekker om naar te luisteren en ondertussen genieten van de diverse mensen die langskwamen. Daarna bij een, jaja, een duits restaurant een duits biertje genuttigd, niet 1 maar zelfs 2 de man, omdat het zo lekker was.
We hebben vlak bij ons hotel gegeten, was super lekker, je kan de prijzen vergelijken met in Nederland, maar je krijg hier echt waar voor je geld, alles is iets meer en de biertjes zijn meestal rond de 0,5 liter.

Zaterdag 9 februari,
Vandaag vertrokken we naar Ohakune, is een plaats die vlak bij 3 vulkanen ligt. De rit er naar toe was wederom geweldig mooi. Rond 14.00 uur kwamen we in deze plaats aan, maar we gingen niet gelijk naar ons hotel, we reden door richting de vulkaan Ruapehu. Op Afstand zag je de toppen met sneeuw, zo’n mooi gezicht, we konden mooie plaatjes schieten. Toen we weer naar beneden reden, zijn we onderweg gestopt voor een mooie wandeling naar een waterval. We hadden een zeer mooi uitzicht vanuit ons motel kamer op de vulkaan.

Zondag 10 februari.
Vandaag zijn we naar het nationaal park Tongariro gereden, ons hotel ligt er tegenaan, daar hebben we een prachtige afwisselende wandeling van 17 km tussen de 2 vulkanen gemaakt. We kregen de beide vulkanen mooi voor onze camera’s en genoten van de mooie vergezichten. We zijn doorgelopen naar een meertje tussen de beide vulk canen in en op de terugweg kregen we ook nog een mooie waterval voor onze lens. Moe en zeer voldaan kwamen we na 5 uur weer bij onze auto terug, waarna we nog een mooie tocht hebben gemaakt, alvorens we terug zijn gegaan naar onze kamer.

Is niet te beschrijven of met de camera vast te leggen, hoe mooi Nieuw Zeeland is, maar dit gaan we beide nooit meer vergeten en zal er weer een mooi fotoboek van maken.

Groetjes van de globbetrotters, Peter en Ruud