Nieuw Zeeland 2 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland 2 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland 2

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Ruud

24 Januari 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Maandag 21 januari,
Na een vertraging van 45 minuten, vertrokken we om 11.15 uur naar Nieuw Zeeland, om 6.00 uur ( 7 uur verder in de tijd dan in Nederland) landen we op het vliegveld van Singapore. Hier hadden we een kamer geboekt, omdat we een overstap hadden van 14 uur. Na een goed te hebben geslapen, kwamen we om 14.30 uur uit ons bed gerold. Na een heerlijk douche liepen we om 15.30 uur uit het hotel en ons vliegtuig vertrok om 20.00 uur richting Nieuw Zeeland. Om 10.30 uur, inmiddels 12 uur verder in de tijd dan in Nederland, landen we op het vliegveld van Christchurch. Ondertussen woensdag 23 januari geworden, al met al 2 dagen onderweg en in totaal 23 uur vliegen.
Bij de douane ging het bijna mis, bij de scan controle van de koffers, moest ik mijn koffer openmaken. Ze hadden gezien dat mijn wandelschoenen erin zaten en deze had ik niet vermeld op het formulier die je van te voren moest invullen. Had ik absoluut niet gezien, ik had gelukkig een aardige douanier en hij vertelde me dat je er een boete voor kan krijgen van max. 400 dollar. Je kan vervuilde zolen hebben en gelukkig waren mijn zolen schoon, pfffffffff had ik ff geluk.
We werden netjes door de auto verhuurbedrijf opgehaald en deze bracht ons naar de plek waar onze auto stond, een mooie Toyota Corolla. We gingen niet gelijk naar ons hotel, al waren we best moe, maar maakte een mooie tour in de omgeving van Christchurch, haha toch nog 200 km bij elkaar.
Om 16.00 uur kwamen we bij ons hotel aan en rond de klok van 17.00 uur gingen we richting een goed restaurant. Tegen de klok van 21.30 doken we ons bedje in.

Donderdag 23-01
We kwamen om 6.30 uur uit ons bedje gerold en tegen 7.30 gingen we op weg om ergens een ontbijtje te scoren. Het motel verzorgde geen ontbijt, haha uiteindelijk slaagde we bij een tankstation. Ons ontbijt bestond uit een puddingbroodje met koffie, zijn goed bezig he, lol ze hadden niet veel keus.
Om 9.00 uur vertrokken we richting onze volgende ovenachting in Dunedin, onderweg regelmatig gestopt om onze benen te strekken en goed voor onze stappenteller. Eerste gedeelde van de reis was een beetje saai maar werd steeds mooier en mooie. Onderweg mooie oude gebouwen gezien, de natuur is mooi en zal nog mooier worden. Op het strand Mouraki boulders gezien, zijn grote ronde stenen, worden ook wel de duivels stenen genoemd. Om 16.00 uur kwamen we bij ons hotel aan en kunnen terug kijken op een mooie en geslaagde dag.
De temperatuur is hier net als in Nederland wisselvallig, gisteren rond de 30 graden en vandaag kwam het kwik niet hoger dan 18 graden, morgen weer hogere temperatuur.

We genieten weer volop en vanaf hier de groetjes
Peter en Ruud

• 24 Januari 2019 - 06:16

Anita:

fijn dat jullie het naar de zin hebben. Wij hebben de route in het binnenland genomen omdat we wisten dat een gedeelte van de oostkust minder was. Het meest zuidelijk deel is prachtig. Rijden jullie ook de zuidelijke Senic route? bij Curio bay zijn zeeleeuwen en bij Nugget pt. geeloog pinuins. zijn benieuwd wat jullie te zien krijgen. de vriendin van Silvia is nu vanuit Nieuw-Zeeland in Nederland voor haar erg koud omdat het in Queenstown warm is. geniet verder. Jan en Anita