daar ben ik weer - Reisverslag uit Carcar, Filipijnen van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu daar ben ik weer - Reisverslag uit Carcar, Filipijnen van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

daar ben ik weer

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

21 December 2013 | Filipijnen, Carcar

Donderdag 19 dec
Na het ontbijt begon ik aan de slaapkamer van Mateo, deze werd helemaal sky blue geschilderd. Toen was het de beurd aan de slaapkamer van Mayjorite, maar voordat ik in de slaapkamer terecht kom, moest deze eerst helemaal leeg gehaald worden, was bombie vol. De dames hielpen mee, Ging-ging (zus van Sarah) en Sanna, daarna kon ik de kamer in wit zetten. Rond de klok van 15.30 ben ik gestopt, mede dat ik behoorlijk moe was en alles deed me zeer. Nadat Pearl van school thuis kwam had ze voor mij een massage aan huis geregeld, kreeg een massage van 3 uur voor de prijs van jaja 12 euro, was een besit massage therapie, voelde me daarna herboren.
Maar voordat ik deze kreeg, zijn we met z,n vieren, Pearl, Ging-ging, Kersten
(dochter van Ging-ging), haha haar voornaam is mijn achternaam en mijzelf naar Jellibee ( soort McDonalds). Nam daar een super hamburgen, moet zeggen dat Mcdonalds en burgenking er een putje aan kunnen zuigen, hij was super lekker en zekers voor herhaling vatbaar.

Vrijdag 20 dec.
Na het ontbijt ben ik aan de slaapkamer van Mayjorite begonnen, deze werd helemaal geel. Zou zeggen voordat je de kamer betreed, doe een zonnebril op, anders zeer aan je ogen. De zon schijnt niet alleen buiten, maar nu zelf ook binnen, haha.
Na de slaapkamer had ik alle deuren onderhanden genomen en deze in de eerste grondlaag gezet.Ze zorgen zo goed voor me, waar ik heen ga komen ze met de ventilator achter me aan en Kersten haald steeds het zweet van mijn hoofd af ( hoezo kinder arbeid). Rond de klok van 15.30 wederom gestopt en een wel verdiend koud biertje genomen, ondertussen was Pearl van school thuis gekomen en heeft nu ook school vakantie.
Later kwam Aida (andere zus van Sarah) met haar dochter Bodith en de zoon van Bodith, zijn naam is Nikolai en een tante van Nikolai.

De dames begonnen met koken en ondertussen vermaakte ik de beide kinderen en die Nikolai is een echte jongen, een deugniet. Trok steeds meer naar me toe en Pearl zei dat hij mij ziet als een soort vader, die mist hij nl.
Na het eten gingen de dames heerlijke loempia's maken, erg vervelend, de kinderen hingen aan me en ik was ze aan het plagen, ze hadden de grootste lol. Later op de avond zaten we met z'n allen op de veranda en heerlijk aan de bier, haha ik aan een flesje bier, 30 cl en de meiden aan een liter beer, haha een mooi gezicht. Ze drinken hier bier met een groot klont ijs erin, drink liever 2 a 3 kleintjes dan een groot bier. Moet zeggen was bere gezellig en leuk kunnen kletsen met bodith, ze spreek zeer goed engels, maar ook Aida en Pearl spreken goed engels. Daarna heerlijk mijn bedje opgezocht, iedereeen bleef hier slapen, alles kan hier.

Zaterdag 21 dec
Heb heerlijk uitgeslapen, de hele week stond ik om 6.30 uur naast mijn bed en deze morgen stond ik om 7 uur naast mijn bed, haha ja dat was voor mij heerlijk wat langer uitslapen. De dames waren aan het koken, rijst voor hun en voor mij gebakken eieren, ik eet iedere morgen brood. Haha nikolai dacht dat ik zwanger was, legde zijn hoofd op mijn buik, heb ik dan zo een dikke buik, hihi. Pearl is nu even weg en in de midddag gaan we met z'n twee het centrum in. Wil een leuke beer komen voor Fatima (andere dochter van Aida), ze is nl zwanger.
Nog een leuk verhaal, was vorige week zondag met Pearl en Fatima in het centrum en later vroeg een chauffeur of ik de man was van fatima, haha was ik opeens getrouwd en werd ook nog eens vader, je ziet maar de wonder zijn de wereld nog niet uit, ik kan op afstand een vrouw zwanger maken. Dus voor alle dames kijk maar uit, voordat je het weet ben je zwanger van me.
Nee ff zonder gekke, werd al tegen me gezegd dat als ik met een van de meiden loop, men denk dat we een relatie hebben. Haha denk dat ik misschien hetzelfde denk als ik deze situatie meemaak.

De komende dagen ga ik meer relaxen en ga leuke dingen met Pearl ondernemen, zo gaan we twee dagen naar Bohol, ga met een deel van haar familie op 24 en 25 dec naar de beach, ze hebben daar een huisje gehuurd. ga op 27 dec met de hele familie naar de beach, wat denken jullie zal ik tussen hun opvallen of zal ik ze dik met zonnebrand creme insmeren, wat is het beste. En er staan nog meer in de pen om te doen.

Ga nu stoppen voordat jullie gaan zeggen pfff komt er nog helemaal geen eind aan zijn schrijven.
Het verhaal over doe het zelf zaak (je kan beter doe het zelf weg laten) vertel ik thuis wel is zo leuk en apart dit mee te kunnen en mogen maken.

Lieve groetjes van hier, Ruud

  • 21 December 2013 - 15:51

    Anita:

    Zo te lezen komt er aan het binnen schilderwerk langzamerhand een einde. Ga je ook nog buiten aan de gang? of hoeft dat nog niet te gebeuren? Aan vrouwelijk schoon heb je geen gebrek zo te merken. Niet teveel laten verwennen he' . Ga genieten van de dagen van rust.
    groetjes van Jan en Anita

  • 27 December 2013 - 08:20

    Gijsje:

    Goedemorgen Ruud,

    het is hier kwart over acht. De morgen na kerst.
    Het was fijn om dit feest samen met mensen te vieren waar we van houden.
    Jij hebt het erg naar je zin lees ik. Daarom wens ik jou nog een onvergetelijke laatste week toe. Want..........over een week kom je weer naar Nederland vliegen. Je zult daar dan ook weer naar verlangen. Naar mensen die bij je horen en van je houden. Met je broer hebben we pas ook gezellig gesproken. Het gaat gelukkig goed.
    Al met al goede berichten en je vriendin en dochter zijn soms in Ermelo heb ik begrepen. Bijzonder zo als hun opgevangen worden.
    Ruud een hartelijke groet van Gerard de kinderen en tot over ruim een week.

    Tot ziens Gijsje


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 133843

Voorgaande reizen:

12 September 2022 - 05 Oktober 2022

Hawaï

10 Januari 2020 - 04 Februari 2020

Argentinië, Chile en Iquaçu

21 Januari 2019 - 18 Februari 2019

rondreis door Nieuw Zeeland

03 April 2018 - 28 April 2018

Thailand, Maleisië en Singapore

09 December 2017 - 05 Februari 2017

Australië

16 Januari 2016 - 15 Februari 2016

Midden Amerika

21 April 2014 - 15 Mei 2014

Reis over de Sunda eilanden

13 December 2013 - 04 December 2013

werk/ontspanning

11 April 2013 - 03 Mei 2013

Maleisië/Borneo

07 Maart 2012 - 30 Maart 2012

rond reis door Sri Lanka

05 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: