vervolg - Reisverslag uit Carcar, Filipijnen van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Carcar, Filipijnen van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

18 December 2013 | Filipijnen, Carcar

Maandag 16 dec
Na een slechte nacht, wennen, stond ik om 6.30 naast mijn bed, de tafel was al gedekt en het rook heerlijk naar gebakken eieren. Na een heerlijk ontbijt was ik om 7 uur begonnen met de voorbereidingen aan de slag in de woonkamer/keuken om alle wanden in coat wit te zetten, Pearl hielp de deze dag. Haha word wel door de dames in de watten gelegd, als ik me verplaats komen ze gelijk met de ven achter me aan, zorgen voor het eten. Rond 11 uur eten we rijst en rond de klok van 3 uur moet ik brood eten en tussen 6 en 7 s,avonds eten wee weer rijst.

Einde van de dag had ik de woonkamer/keuken, slaapkamer van Sarah en van Pearl in de witte laag zitten. Is wel afzien, dus zeer veel water drinken en mmmmm na afloop het overheerlijke koud biertje. S, avonds lekker luieren onder de overkapping en vroeg naar bed, maar eerst een koude douche, hier geen warm water.

Dinsdag 17 dec
Wederom vroeg uit de veren, is dan nog lekker koel, hihi wat is koel als het rond de 25 graden dan al is. Weer lekker van een heerlijk ontbijtje genoten en toen weer aan de slag en begon met de woonkamer/keuken ene wand werd sky blue en de andere wand ivore, gaat richting de creme. Daarna 3 van de 4 wanden in de slaapkamer van Sarah ook geschilderd met ivore en wederom was de dag voorbij en moet zeggen dat het erg mooi word, haha vele kleuren komen er in dit huis.

S, avonds kreeg ik de schrik van mij leven, haha ten eerste hadden we geen water, komt regelmatig voor, dus in de douche staat een grote emmer gevuld met water, dus inzepen en met een bakje water je afspoelen. Maar voordat ik kon gaan douche, moest ik ff slikken, in de hoek van de douche zat een super grote spin, buiten de taratula nog niet eerder zo grote gezien, heb deze eerst aa van dichtbij op de foto gezet en toen met een potje en een dunne plaat, de spin opgepakt en naar buiten gebracht. Eindelijk douche en genieten van een haze slaap, slaap niet erg lang, vaak wakker,

Woensdag 18 dec
Na het ontbijt ben ik verder gegaan met de slaap kamer van Sarah, nog een wand schilderen, deze werd een mooie kleur rood gemaakt, hihi kleur van de liefde, maar zal vanavond zonder mijn geliefde daar moeten gaan slapen.
Toen was de slaapkamer van Pearl aande beurt en deze werd paars gemaakt, zei het toch al dat er meerdere kleuren worden gebruikt in dit huis.
Daarna de slaapkamer van Mateo in wit gezet en gan morgen deze in sky blue schilderen en zal daarna de slaapkamer van Mayjorite in wit gaan sausen om deze de volgende dag weer in geel te gaan schilderen.

Ik word goed verzorgd en kom niets tekort, zijn hier allemaal lieve mensen en de familie van Sarah is super lief, hihi een nichtje van Sarah het Kersten, zei tegen haar jou voornaam is mijn achternaam. Ze is hier al een aantal dagen en komt nu goed los, is steeds bij me en lacht steeds naar me, hihi moet ff mijn arm aanraken en brabbelt dan iets in het filipijns wat ik dus weer niet versta, maar met handen en voeten komen we een heel eind.Ze kent een paar woordjes engels, krijgen nu engels op school.

Ga nu stoppen en zoek mijn bedje op is hier nu 22.30, bij jullie 3.30 in de middag

Veel liefs en kusjes van me

Ruud



  • 18 December 2013 - 19:36

    Jan Kersten:

    Hoi Ruud wat leuk om je verslag te lezen en je verdient het om in de watten gelegd te worden
    Hahaha dus je had je nieuwe liefde gevonden in een heerlijke grote spin, man is toch geweldig met acht poten kan je dan heerlijk even masseren lollllllllllllllllllll.
    Denk je ook even aan jezelf en neem voldoende rust, ik wens je echt een mooie tijd toe heel veel groetjes daar en we spreken elkaar snel groetjes Jan

  • 19 December 2013 - 11:33

    Anita:

    Zo te horen wordt het huis erg kleurrijk , het zal heel anders zijn dan het eruit zag. Wat zal je geschrokken zijn van zo'n dikke grote spin , niets voor mij. Het is goed dat je veel water drinkt want anders ga je onderuit. Koud douchen is daar misschien nog te doen ,maar lekker warm water is beter.
    Doe nog even je best en geniet er ook van. groetjes van Anita (ook van Jan)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 133921

Voorgaande reizen:

12 September 2022 - 05 Oktober 2022

Hawaï

10 Januari 2020 - 04 Februari 2020

Argentinië, Chile en Iquaçu

21 Januari 2019 - 18 Februari 2019

rondreis door Nieuw Zeeland

03 April 2018 - 28 April 2018

Thailand, Maleisië en Singapore

09 December 2017 - 05 Februari 2017

Australië

16 Januari 2016 - 15 Februari 2016

Midden Amerika

21 April 2014 - 15 Mei 2014

Reis over de Sunda eilanden

13 December 2013 - 04 December 2013

werk/ontspanning

11 April 2013 - 03 Mei 2013

Maleisië/Borneo

07 Maart 2012 - 30 Maart 2012

rond reis door Sri Lanka

05 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: