we zijn er weer, hehe - Reisverslag uit Carcar, Filipijnen van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu we zijn er weer, hehe - Reisverslag uit Carcar, Filipijnen van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

we zijn er weer, hehe

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

28 December 2013 | Filipijnen, Carcar

De afgelopen dagen is er heel wat gebeurd, voor kerst heb ik nog enkele deuren in de goede laag kunnen zetten en to stond kerstmis voor de deur. Hier vieren ze op 24 en 25 kerstmis, ik was helemaal er vanuit gegaan dat het net als bij ons 25 en 26 is. Hier zijn gewoon beide alle winkels gewoon open, op 24 dec gingen we de zuster van Sarah, Aida de nodige dingen halen en ook alles voor de buren. Ieder jaar zorgt Sarah dat 25 buren een kerstpakket krijgen. Dit keer bestond het pakket uit: 2 kilo rijst, 2 blikjes sardientjes, 2 blikjes worst en 4 pakjes mihoen.

Na het shoppen ging ik aan de slag met de deuren en onder het schilderen belde Sarah me op en vroeg wat ik aan het doen was, ik zei aan het schilderen, haha moest gelijk van haar stoppen omdat het kerst was, zei he is toch morgen, toen begrijp ik dat jet dus de 24e wass. Oke ben gestopt en wat geholpen met de voorbereidingen, Pearl ging voor de buren alle pakketjes samen stellen en die zouden we de volgende dag aan de buren geven.
S'avonds gingen we al vroeg naar de kerk, zou erg druk worden en dan heb je geen plek meer, we zaten er al om 8.15, terwijl de dienst om 10 uur pas begon. Ja werd er druk, veel mensen moesten ook staan, is toch geen kleine kerk. Er kon ik er niets verstaan, erg jammer dat de prieters niet voor mij wilde vertalen in het Nederlands, tenslotte was ik toch de enigste Hollander tijdens de mis.

De volgende dag kwam de tante van Pearl, Aida, al vroeg om te gaan koken, want de hele familie kwam gezellig eten. Moet zeggen dat er weer overheerlijk was gekookt emt veel liefde. Was super gezellig en ook de oom van Pearl ontmoet en later nog een neef en nicht.

In de middag gingen we met een paar man, ik als kerstman(kerstmuts op), als alle buren om de pakketten uit te delen. Vond dit geweldig om te doen, deze mensen hebben niet zoveel te besteden en dan is zo,n pakket een welkom geschenk. Gaf me zo een goed gevoel dit te mogen doen namens Sarah. Schat je bent een toppertje dat je dit doet voor je buren.
In de avond kwamen enkele vrienden van Pearl, eentje met guitar. Werd een super avond met muziek, zang en veel gelachen.

De volgende dag gingen we met 7 personen naar de watervallen toe, ze zeiden dat het daar super mooi was en je er kon zwemmen. Een oom van een vriend van Pearl was die dag onze chauffeur en kwam ons ophalen met een blitse open busje, helemaal gepimt. was een super bus met vooral een zeer goede geluidsinstallatie, allesd moet daar hard en met veel bas, maar het was geweldig. Haha veel bekijks onderweg als we door dorpjes reden en dat er natuurlijk een witte man aan boord zat, haha.
Was een mooie rit naar de watervallen toe en na een mooie wandeling naar de watervallen toe,zag ik de watervallen en ze hadden echt niet overdreven, was ongelooflijk mooi en ja daar heerlijk gezwommen en gegeten, we hadden alles mee genomen qua eten. heb mooie plaatjes kunnen schieten.
S, avonds voor hun pannekoeken gebakken en ze vonden het lekker, jammer dat ik geen spek had kunnen vinden.

Op 27 en 28 dec zijn we met z,n drieen, Pearl, Bodith(nicht van haar), naar het eiland Bohol gegaan.met de bus van Carcar naar Cebu, daar op de boot en op het eiland Bohol werden we opgewacht door een chauffeur, hadden voor die dag eentje ingehuurd. Hij liet ons diverse mooie plekjes zien, waaronder: de lokatie waar Tarsiers zitten en we hebben er enkele kunnen zien, van zeer dichtbij, ongeveer op 1 meter afstand. Ze zijn niet groter dan 10 cm en heb enkele mooie foto's van ze kunnen maken. Daarna gingen we naar de vlindertuin, zeer mooi, gingen door naar de chcocolade heuvel, erg mooi gezicht, zijn ronde heuvels met ronde top, zeer apart gezicht. Daarna gingen we naar de hangbruggen, pfffffff niets voor mij, toch gedaan. Toen was het lunch tijd en dat deden we op een varende boot, lunch was in buffet vorm. Onderweg zag je regelmatig ingestorte gebouwen, enkele weken terug nog een aardbeving geweest, zijn ook nog bij de kerk geweest die op het nieuws was geweest, oudste kerk van de filippijnen. We zijn er ook nog binnen geweest, was geen instort gevaar, pfff zeiden ze, in de kerk kon je alleen staan voor in de kerk. Je zag overal puin liggen en alles onder het stof.
Daarna bracht de chauffeur ons naar het hotel, was een nieuw hotel, ongeveer 100 meter van het strand. Mooie kamers en de dames waren moe en gingen ff liggen, ik trok er met mijn camera op uit en heb mooie plaatjes kunnen schieten op het strand. Na hun rustuurtje zijn we naar het strand gegaan en hebben op het strand heerlijk gegeten. Na afloop een leuke bar opgezocht en heerlijk aan de coxtails gegaan, mmmmm werd steeds gezelliger, hihi hoe zou dat nu komen.

Vandaag vroeg uit de veren om dolfijnen te spotten en daarna te gaan snorken bij een mooie rif. 5.50 zaten we al in de boot, alleen wij met z,n drieen, we hadden geluk en zagen de dolfijnen, zelfs redelijk dichtbij. Toen zijn we gaan snorkelen, had al eerder gesnorkeld, in Indonesie en dit jaat op Borneo, maar dit stak ver boven de andere uit. Een zeer mooie rif, zeer veel gekleurde vissen gezien, blauwe, gele, geel gestreepte, van klein tot redelijk grote vissen. Een zeeslang, een zeeegel, pffff teveel om op te noemen, heb ruim een uur kunnen genieten van wat er onder me langs kwam. Had een stukje brood in mijn handen en ja ze kwamen gewoon ff lekker bij me eten, of te wel ze aten uit mijn hand.

Morgen houden we een rustdag en daarna gaan Pearl en ik naar weer en ander mooi gedeelte van eiland Cebu, als het goed is gaan we dan duiken, dus de komende dagen nog ff genieten en dan weer naar huis. Kan dan terug kijken een mooie vakantie, met eerste week een schilders klus en daaarna heerlijk kunnen genieten van wat eiland Cebu me heb kunnen bieden en wie weet is er nog veel meer te zien op dit eiland. Zijn nog veel meer mooie eilanden waar wat te beleven valt.

Lieve familie en vrienden ik stop ermee en laat hopelijk nog iets van me horen, mist er internet hebben, valt hier vaak weg of is erg langzaam, sorry hiervoor

Lieve groetjes van hier en een dikke kus

Ruud


  • 29 December 2013 - 12:39

    Anita:

    een goede jaar wisseling gewenst .we spreken je wel als je weer thuis bent. gelukkig is het hier nog niet zo koud . Fijn dat je nog mooie dingen te zien krijgt voor het maken van een mooi fotoboek. geniet nog een paar dagen van het land en de temperatuur daar. groetjes Anita en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 133925

Voorgaande reizen:

12 September 2022 - 05 Oktober 2022

Hawaï

10 Januari 2020 - 04 Februari 2020

Argentinië, Chile en Iquaçu

21 Januari 2019 - 18 Februari 2019

rondreis door Nieuw Zeeland

03 April 2018 - 28 April 2018

Thailand, Maleisië en Singapore

09 December 2017 - 05 Februari 2017

Australië

16 Januari 2016 - 15 Februari 2016

Midden Amerika

21 April 2014 - 15 Mei 2014

Reis over de Sunda eilanden

13 December 2013 - 04 December 2013

werk/ontspanning

11 April 2013 - 03 Mei 2013

Maleisië/Borneo

07 Maart 2012 - 30 Maart 2012

rond reis door Sri Lanka

05 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: