aankomst in Carcar - Reisverslag uit Carcar, Filipijnen van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu aankomst in Carcar - Reisverslag uit Carcar, Filipijnen van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

aankomst in Carcar

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 December 2013 | Filipijnen, Carcar

Vrijdag 13 dec
Jan en Sarah brachten me weg naar schiphol, na gezellig een kopje koffie te hebben gedronken namen we afscheid van elkaar ( lagen wat tranen in onze ogen), was moeilijker dan ik had gedacht. Ik ging op tijd de lucht in met vliegtuig maatschappij Cathay Pacific, een goede maatschappij die goed voor zijn pasagiers zorgt. Op schiphol ontmoeten ook nog Rosemarie an haar man Luuk (kennissen van Sarah), gingen met zelfde vluigtuig me als ik.
Na een lange vlucht van 11 1/2 uur kwamen we aan op het vliegveld van HongKong en na een korte stop van 2 uur gingen we door met een ander vliegtuig naar Cebu. Hier landen we mooi op tijd, aankomst 11.15 ( filippijnse tijd), in Nederland dan nog 4.45 uur in de morgen.

Alles ging lekker vlot en met een klein half uurtje stond ik buiten waar Pearl (dochter van Sarah) met stond opte wachten. Haha ik kon gelijk mijn telefoon inleveren, batterij van haar telefoon was nl leeg en ze moest haar tante bellen dat we klaarstonden.Naast haar tante was ook de dochter en de kleinzoon van haar tante meegekomen, wat een mooie manneke, erg ondeugend. Wat me gelijke opviel was de hoeveelheid aan brommers met zijspan (chuppy cab), pfffffff is maar goed dat ik geen auto heb gehuurd voor de periode dat ik daar ben, ze rijden er als gekken en drukken heel heel langzaam hun auto od ander verrvoersmiddel om ertussen te komen of oversteken. Stoplichten staan err niet zoveel en als je wacht om over te kunnen steken, denk dat ik er over 3 weken nog sta. Oke dit is zwaar overdreven, maar wil even aangeven dat het daar zeer zeer druk isop de weg.

Na een mooie rit van ongeveer 1 1/2 uur kwamen we aan bij het huis van Sarah, ik moest de deur van Pearl opendoen, achter de deur stond het verwelkomingsciomite, De zus van Sarah en andere familie leden, zeer lief en ze hadden een maaltijd gekookt voor ons, pffff dachten waarschijnlijk datik vanaf Nederland niets meer had gegeten, was zoveel niet normaal meer. Maar ja dat kende ik al van Nederland, ze koken altijd meer dan dat er visite is, wederom was het zeer lekker. Daarna heerlijk op de veranda gezeten en gekletst, haha is niet vreemd voor me.

Eindelijk konden ook de 3 dozen die Sarah had gestuurd worden open gemaakt, Pearl mocht niet eerder openmaken voordat ik er was. En wat daar uit de dozen kwamen, pfffffffff zoveel, maar zo lief van Sarah, er zat vanalles in van toiletpapier tot pannen, mmmmm zelfs koffie voor mij. Rond de klok van 23.00 uur ben ik gaan slapenb, totaal uitgeteld, had niet meer geslapen vanaf vrijdagmorgen 6 uur. Peter het bier smaakt heer super lekker, jammie jammie, had er 2 gedronken, niet meer, haha anders was ik al op de veranda omgevallen.

Zondag 15 dec.

Om 7 uur opgestaan en Pearl had een heerlijk ontbijtje gemaakt, daarna zijn we naar de verfzaak gegaan en heb 2 super emmers latex saus gekocht en wat kwasten en een trapje, plafond is ongeveer 3 meter hoog.
Na het kopen hiervan zijn we naar het centrum gegaan en daar wat rond gekeken en ook nog een wasmachine gekocht voor thuis, een goed merk en betaalbaar. Ff met z,n drieen een snelle hap ( Pearl, Fatima en mezelf), weer in de chuppy cab, denk dat ik toch maar snel een levensverzekering ga afsluiten, nee ff zonder gekke, is erg leuk om hiermee vervoerd te worden en niet dur,. Voor elke rit betaal je ongeveer 50 euro cent voor 3 personen en afstand maak niet uit, lang of kort in de stad is dezelfde prijs.

Morgenvroeg rond de klok van 6.30 start ik met sausen en jaja ik heb onzettend veel geluk, want tijden het sausen maak ik ook nog eens gebruik van de saune, yes die massel heb ik nog eens. Maar ik heb er erg veel zin in en weet zekers dat het huis van Sarah nog mooier gaat worden, dan dat hij al is, zal wat foto, meesturen de volgende keer van voor en na het sausen.

Lieve groetjes van me en tot het volgende schrijven

Ruud van Carcar

  • 15 December 2013 - 12:45

    Anita En Jan:

    Fijn dat je zo hartelijk bent ontvangen. je hebt het daar in ieder geval warmer dan hier in Nederland . Aan de foto"s te zien heb je nog veel werk te doen . laat het even zien als het klaar is.
    een goede tijd gewenst.

    lieve groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 24 Feb. 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 133920

Voorgaande reizen:

12 September 2022 - 05 Oktober 2022

Hawaï

10 Januari 2020 - 04 Februari 2020

Argentinië, Chile en Iquaçu

21 Januari 2019 - 18 Februari 2019

rondreis door Nieuw Zeeland

03 April 2018 - 28 April 2018

Thailand, Maleisië en Singapore

09 December 2017 - 05 Februari 2017

Australië

16 Januari 2016 - 15 Februari 2016

Midden Amerika

21 April 2014 - 15 Mei 2014

Reis over de Sunda eilanden

13 December 2013 - 04 December 2013

werk/ontspanning

11 April 2013 - 03 Mei 2013

Maleisië/Borneo

07 Maart 2012 - 30 Maart 2012

rond reis door Sri Lanka

05 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Een verre reis met Baobab

Landen bezocht: