Argentinie en Chile 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Argentinie en Chile 1 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Argentinie en Chile 1

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

13 Januari 2020 | Argentinië, Buenos Aires

Vrijdag 10 januari
We vertrokken mooi op tijd vanaf Schiphol naar Madrid, vertrektijd 19.10 uur, we kwamen om 21.30 uur aan op het vliegveld van Madrid. Op 23.55 vertrokken we wederom mooi op tijd naar Buenos Aires. Onze ervaring met het vliegen van Air Europa, Spaanse maatschappij, was ronduit slecht. Voor bijna alles moest je betalen, alleen het diner niet, voor de rest moest je betalen, oordopjes voor muziek, water en zelfs het ontbijt en dat voor een intercontinentale vlucht, belachelijk gewoon. Heel vaak werkte het chipapparaat niet goed, ging soms wel 20 minuten overheen voordat er uiteindelijk betaald was. Waarschijnlijk werkt het apparaat et zo snel als de Spanjaarden, haha je moet de lol er maar van inzien.
Zaterdag 11 januari
We kwamen om 8.15 uur, Argentijnse tijd-4 uur vroeger, op het vliegveld van Buenos Aires aan, hier stond onze reisleider Sape ons op te wachten, samen met een lokale gids. We hadden een mooi hotel midden in het centrum van de stad. Onze kamers waren klaar, zodat we onze koffers konden wegbrengen en gingen daarop gelijk door naar een restaurant voor een heerlijk kopje koffie met wat eetbaars erbij. Daar hadden we met z’n allen vreselijk veel zin in, bedankt Air Europa, haha. Na het kopje koffie hebben we een mooie rondwandeling met de gids gemaakt. Zagen veel mooie grote gebouwen, waaronder ook het presidentiele paleis van de president. Om 18.00 uur werden we in het restaurant naast ons hotel opgewacht door de reisleider voor een drankje en aansluiten het diner. Hier krijg je waar voor je geld, 1 overheerlijke biefstukken, rond de 500 gram, 2 grote biertjes en een kopje koffie voor een prijs van 10 euro p.p.. Daarna doken we onze bedden in en heerlijk geslapen.

Zondag 12 januari,
Na een heerlijke ontbijt vertrok de groep ( 21 in totaal, incl. reisleider) en gids, naar een aantal plekken in de stad. De kerk waar Maxima is gedoopt, stadion van Boca juniors. Meeste gebouwen, winkels hebben dezelfde kleur als het stadion, blauw/geel. We kregen veel informatie over het land zelf, ruim een eeuw terug behoorde Argentinië tot het rijkste land van de wereld, nu zijn ze bankroet en dat zal alleen nog maar erger worden, de inflatie stijgt alleen nog maar. Vanavond gaan Peter in ik wederom genieten van de overheerlijke steak, oh wat hebben we het toch slecht. De reisleider is een leuke, gezellige persoon en weet erg veel ( hebben we daar ff geluk mee, haha), de groep is gezellig en het weer zit ook nog eens mee, rond de 30 graden. Morgen aan het eind van de middag vertrekken we met de nachtbus naar Puerto Madryn, een ritje van maar 16 uur, pffffffff.

Peter en Ruud

• 13 Januari 2020 - 13:10

Juud:

Klinkt goed op de vliegreis na dan.
    En ik begrijp ook nog wel dat je weer aan de steaks gaat vanavond haha
    Dus je hebt al een hoop mooie dingen daar gezien.
    Geniet nog even van je dag daar voor je weer een lange reis voor de boeg hebt.
    En de foto's zijn ook heel mooi trouwens..nu heb ik een verhaal bij het plaatje

• 13 Januari 2020 - 14:32

Anita:

Een hele goede en gezellige vakantie gewenst. Veel te zien voor jullie. ook een beetje gezond eten is niet verkeerd.