Argentinie en Chile 3 - Reisverslag uit Esquel, Argentinië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Argentinie en Chile 3 - Reisverslag uit Esquel, Argentinië van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Argentinie en Chile 3

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

24 Januari 2020 | Argentinië, Esquel

Zaterdag 18 januari
Na een heerlijk ontbijt hebben we met de groep en een plaatselijke gids en mooie boottocht gemaakt. Onder het varen zijn we een jonge condor op een rots zitten en konden we mooie foto’s van hem maken. Onder het varen werden we aan land gezet voor een mooie wandeling naar een waterval, de wandeling er naar toe was zeer mooi. s' Avonds met Albert, Alice en Peter heerlijk uit wezen eten. Het eten is hier goed, vlees minimaal 400 gram, gemiddeld eten we tussen de 15 en 20 euro p.p. incl 2 flesjes bier de man.

Zondags 19 januari
Vandaag een hele mooi wandeling gemaakt, met dezelfde gids als die van gisteren, hij kon veel vertellen en kregen veel mooie vergezichten te zien. We hebben een leuke groep en onze reisleider weet ook veel en doet zijn best, alles loopt prima en ik voel me goed en geniet volop, net als Peter.
Maandag 20 januari
Vandaag hadden we een vlucht van 1 ½ uur naar Calafate, hier stond onze bus, die ons in 3 uur naar El Chalten bracht. Hier ontmoeten Peter en ik een collega van Peter, hij logeerde in hetzelfde hotel als ons. We zijn met z’n drieën wezen eten en ergens nog iets gedronken. In het hotel kwamen we ook nog een reisleider tegen waar we een aantal jaren terug de Costa Rice reis hadden gedaan.

Dinsdag 21 januari
Vandaag hebben we een mooie tocht over en meer gemaakt met onderweg een zware wandeling naar een gletsjer gemaakt. De wandeling was mooi en het uitzicht op de gletsjer was zo mooi, kwamen weer mooie foto’s te voor schijn, je kan het knopje van de camera wel ingedrukt houden, hahaha. En s’avonds wederom heerlijk gegeten, deze keer met de groep.

Woensdag 22 januari
In de ochtend maakte we een mooie wandeling naar een plek waar condors zijn, al lopend zagen we er een vliegen. We konden al mooie foto’s schieten, waarop Peter zei, kom we gaan terug, we hebben al mooie plaatjes, haha. De tocht naar boven was mooi, onderweg weer mooie vergezichten, maar geen condors. Wel een zeer mooi vogel met een jonkie, kwam zeer dicht bij ons, hij of zij gaf het jonkie steeds eten. Op de terugweg nog 3 condors bij elkaar in de lucht, super gaaf. Na de wandeling vertrokken we weer terug naar Calafate en verbleven we in een redelijk hotel voor 2 nachten.

Donderdag 23 januari
Vandaag stond op het programma het bezichtigen van de Moreno gletsjer, een gletsjer van 15 km lang, 400 meter breed en 60 meter diep. Deze gletsjer beweegt zich met en snelheid van 2 meter per dag richting het water en er breken regelmatig stukken ijs af. We gingen eerst met de boot tot dichtbij de gletsjer en daarna gingen we over een mooi pad tot dichtbij de gletsjer. Dit is zo adembenemend en je kan er uren naar kijken en de daarna blijft maar klikken. We hadden het weer mee, op de heenreis hadden we regen en bij aankomst was het droog en zelfs de zon en hier en daar blauwe lucht, de Lucky groep. Vanavond gaan we met z’n allen wederom in hetzelfde restaurant eten, waar we gisteravond ook hadden gegeten. Ik heb nog niet eerder deze vakantie zo lekker gegeten en dat voor een prijs van 13,50 euro, een rib eye van minimaal 500 gram, gebakken aardappelen en groenten enn2 flesjes bier a 500 ml. Morgen gaan we naar Chili toe, tot op heden een hele mooie vakantie.

Groeten Peter en Ruud

• 24 Januari 2020 - 19:20

Anita:

weer veel beleefd en ook mooie foto's . waarschijnlijk zitten jullie nu in Chili .
    ga daar ook genieten.