Midden Amerika 3 - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Midden Amerika 3 - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Midden Amerika 3

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

19 Januari 2016 | Costa Rica, Monteverde

18 januari
Na een goed ontbijt vertrokken we om 8.00 uur met de bus naar Cano Negro, is een mooie rivier die richting Nicaragua gaat, langs deze rivier leven vele soorten dieren.
Er ging een plaatselijke gids mee die onderweg naar de rivier toe, het een en andere vertelde over Costa Rica en de streek waar we zaten. Onderweg maakte we een stop om leguanen te spotten en te fotograferen, die lui in de boom lagen te zonnen. Door de gids zagen we veel meer dieren dan dat we zonder hem waren gaan varen. We zagen kaaiman, gekleurde waterhoen, reigers, brulapen, capucijnaapjes, hagedissen, ijsvogel, zwarte gieren, nacht zwaluw en niet te vergeten de luiaard.

Een goede remedie tegen muggen/malaria muggen is het innemen van B12, deze kan je innemen door B12 pil te slikken, malaria tabletten en deet. Aangezien in bier ook B12 zit, zijn we met z'n allen tot de conclusie gekomen dat we regelmatig een biertje dienen te nuttigen, op advies van onze reisbegeleider. Neem ons niet kwalijk als we bij thuis komst een beetje verslaafd zijn geraakt aan deze B12,

19 januari
Vandaag vertrokken we na een lekker ontbijtje om 8.00 uur naar onze volgende lokatie, Monteverde.
Na een mooie tocht door de bergen, kwamen we om 14.00 uur aan bij ons hotel. Onderweg hadden we regen en nu is het droog, maar wel veel wind. Morgen gaan we naar de nevelwoud van Monteverde en savonds een avondwandelingl in het nevelwoud en gaan dan hopelijk de nachdieren spotten, waaronder mogelijk de tarantula, de vogelspin

• 20 Januari 2016 - 08:17

Henk:

Hi Ruud,
    Wat een prachtige natuur en mooie dieren. Veel plezier en geniet bijzonder van alles wat je ziet en meemaakt, hartelijke groeten van ons hier in het Limburgse heuvelland. Henk

• 20 Januari 2016 - 16:27

Anita:

Er is dus weer veel te zien . Genieten dus. Vit b helpt goed tegen de muggen , dat hebben we vaker gehoord. Voorzichtig met alle wilde dieren . Een fijne en gezellige vakantie