Midden Amerika 9 - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Midden Amerika 9 - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Midden Amerika 9

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

07 Februari 2016 | Belize, Caye Caulker

donderdag 4 februari
Vandaag gingen we met de groep naar Livingston, was 2 uur heen varen, we voeren langzaam, ivm de dieren die we mogelijk onderweg langs de oever zouden zien. we zagen pelikanen, aalscholvers. Livingston is een leuk klein plaatsje, waar we ongeveer een uurje of 4 verbleven. De terugweg ging aanmerkelijk sneller, we waren met goed een uur weer terug. 's Avonds heerlijk gegeten. We gingen deze avond niet al te laat naar ons bedje toe, reden was dat we de volgende dag al om 4.30 uit de veren moesten.

vrijdag 5 februari
Vandaag vertrokken we naar Belize en het zou een lange reis worden, bij de grens kwamen we erachter waarom we zo vroeg uit bed moesten. Maar eerst kregen we onderweg nog een controle of we vers fruit bij ons hadden. Moesten met z,n allen de bus uit, rugzak nam je mee. Er liep toen iemand door de bus heen, onder stoelen kijken en daarna mochten we de bus weer in. Haha iedereen zeer verbaasd, nl de rugtassen werden niet gecontroleerd, hoezo een waterdichte controle. We kwamen om 11.45 uur aan en nu bleek dat we nog 15 min hadden om de douane te passeren. ze sluiten om 12.00 uur de grens en gaan dan tot 14.00 uur dicht om te lunchen. Dus we waren echt net op tijd. Ook kwamen net op tijd bij de boot aan, afvaart was om 16.00 uur en we waren er om 15.45 uur, maar voordat we de kaartjes hadden, pfffffff, denk nog geen 2 min over. Maar ook deze keer haddden we het geluk aan onze zijde. We rijden naar de Stad Belize City om vandaar uit de boot te nemen, we varen naar een klein eillandje voor de kust en zijn 3 nachten in het plaatsje Caye Caulker. We hebben pech wat het was onderweg gaan regenen en niet meer opgehouden, ook niet op het eiland.

zaterdag 6 februari
Vandaag zouden we gaan zeevissen, maar door het slechte weer, regen en veel wind, ging deze tour niet door. Dus de hele dag een beetje hangen in het hotel en de was laten doen. Heb mezelf laten verwennen met een goede massage, zat iets niet goed in mij rug, vermoedelijk overgehouden op een andere bootreis, ging er toen ruig aan toe.Maar gelukkig had ik een goede masseuse die van wanten wist en mijn rug weer in orde heeft weten te krijgen. ,s Avonds heerlijk gegeten met z,n vieren met wat B12 (bier) en wat cocktails erbij. We hadden ook live muziek erbij en iets verderop zaten , moet wel zeggen leuke dames. We hadden een super gezellige en leuke avond. Maar helaas we kwamen met z,n vieren en gingen weg met z,n vieren, haha

zondag 7 februari.
Vandaag scheen de zon weer en de temperatuur rond de 25 graden. We gingen nu meet een man of 12 snorkelen. Ze zeiden dat hier mooi koraal was, in de ogen van Peter en mij was dat zeker het geval niet, Op de reis van Indonesie, de Sunda eilanden, hebben we veel mooier koraal gezien en ook meer gekleurde vissen. Maar wat we wel hier zagen was zeer bijzonder en ook heel mooi. Bij de tweede snorkelpunt zagen we een pijlstaart rog op de bodem liggen en ik zag later een pijlstaart rog dicht bij de bodem naar ons toe komen zwemmen, Peter heeft de op de foto kunnen nemen. Daarna gingen we naar het derde snorkelput, shark alley punt. Hier kriejoelde het van de roggen. Dus het water in en ze zwommen langs je heen, onder je door en er waren ook twee verpleegsterhaaien, rond 1 meter lengte. Dit was zo gaaf en mooi. Later nog vlakbij de kust enorme grote tarpons gezien, lengte ongeveer een meter. Ik hield een visje vlak boven het water en ze sprongen eruit om het visje uit je hand te pakken, was kikken mag ik wel zeggen.
Vanavond weer lekker uit eten, maar dan doen we het rustig aan, morgen vertrekken we weer om terug te gaan naar Guatemala. We zijn begonnen aan onze laatste week, maar kan nu alweer zeggen dan ik een zeer mooie vakantie heb gehad en wederom veel plezier aan Peter heb gehad en ik heel graag met het samen reis.

Groetjes van ons twee