Midden Amerika 6 - Reisverslag uit León, Nicaragua van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Midden Amerika 6 - Reisverslag uit León, Nicaragua van Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Midden Amerika 6

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

28 Januari 2016 | Nicaragua, León

26 januari
Na wederom een heerlijk ontbijtje vertrokken we richting Matagalpa, onderweg maakte we nog een stop bij een nog werkende vulkaan. Je kon mooi in de krater kijken, waar de zwaveldampen omhoog stegen en je had vanaf de krater een spectaculair uitzicht over het mooie landschap. 's Middags arriveerde we bij ons hotel, waar we een nacht zouden verblijven, Matagalpa is gelegen tussen de groene heuvels van het koffiegebied van Nicaragua.

27 januari
We hadden tot 13.00 uur de tijd om iets te ondernemen, je kon een excursie maken naar de koffieplantage of een mooie wandeling maken in de nevelwoud waar het hotel zich in bevind. Peter en ik kozen voor het laatste en hadden een mooie wandeling gemaakt, hopend de quetzal vogel te spotten of andere dieren. Maar helaas we hoorde ze wel, maar zagen niets. Rond 13.15 vertrokken we met de bus richting Leon, de laatste plaats in Nicaragua, voordat we naar El salvador reizen. Onderweg nog een stop gemaakt bij heet water bronnen/warme modder, we zaten in het vulkaan gebied, onderweg zie je zo nu en dan rook uit diverse vulkanen komen. Vlak bij Leon werden we door de politie tegen gehouden, mochten de verder, de weg werd afgesloten. Er zou zwaar transport over deze weg verplaatst worden. We hadden twee mogelijkheden, aan de kant stil staan, of omdraaien en ongeveer 90 km omrijden. Het kon ongeveer 1 1/2 uur duren voordat het transport voorbij zou komen. Hier had onze reisbegeleider geen vertrouwen in, als men hier in dit land zegt dat het ongeveer 1 1/2 uur gaat duren, zou het zomaar 3 a 4 uur kunnen zijn. Dus koos hij voor om terug te keren en een andere weg te volgen. Jaja 's avonds heerlijk als voorgerecht kleine gehaktballetjes gegeten, Peter en ik zitten de hele reis elkaar al lekker te maken, dat we 's avonds voor het balletje mayo gaan. Leon is een stad met veel historische gebouwen, deze gaan we morgen bezichtigen.

Peter en ik genieten nog steeds volop, groetjes van ons

• 29 Januari 2016 - 10:36

Wim Verhage:

Leuk om mee te leven en te zien dat je zo hier en daar ook nog wat vogeltjes fotografeert.
    Letten jullie wel een beetje op je gezondheid? Een goed ontbijt en voldoende vitaminen doen wonderen.